دسترسی ۱۱۶ روستای یزد به شبکه ملی اطلاعات فراهم شد

مجازیستاستان یزد پیشرفت ۱۰۰ درصدی و اتمام فاز اول طرح توسعه ارتباطات روستایی از طریق فیبرنوری یافته است و با اتمام این طرح زمینه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در ۱۱۶ روستای استان فراهم شده است

محمدرضا پاکدل، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد:

  • شهریور سال گذشته عملیات اجرایی طرح یاد شده از مرکز مخابراتی شهرستان مهریز آغاز و تا مرکز تلفن روستاهای بنادکوک دیزه و بیدا خوید ادامه یافت.
  • با اتمام طرح مذکور در حال حاضر هفت مرکز تلفن ثابت روستایی، ۱۳ سایت اپراتور همراه اول و چهار سایت اپراتور ایرانسل به شبکه پهن باند متصل شده است.
  • هدف از اجرای این طرح ایجاد زیرساخت های ارتباطی خدمات پهن باند، ارتقای کیفیت ارتباطات و پهنای باند مراکز و سایت های تلفن همراه روستایی، دسترسی همگانی به شبکه ملی اطلاعات و بهبود کیفیت زندگی و کسب و کار روستاییان است.
  • با توجه به پیشرفت ۱۰۰درصدی و اتمام فاز اول طرح توسعه ارتباطات روستائی از طریق فیبر نوری زمینه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در ۱۱۶ روستا فراهم شد.
  •   زیرساخت ها در نقاط روستایی و کم برخوردار توسعه یافته و اعتبار طرح مذکور توسعه ارتباطات روستایی از محل اعتبارات توسعه خدمات عمومی روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات(USO) تامین می‌شود .

/ایرنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول