هیچ مدرکی مبنی بر سوءاستفاده «تیک تاک» از اطلاعات کاربران وجود ندارد

مجازیست اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا، روز گذشته گفت هیچ مدرکی که نشان می‌دهد اپلیکیشن ویدئویی تیک تاک که متعلق به چین است از داده‌های صد‌ها میلیون کاربر خود به نفع پکن سوءاستفاده می‌کند، وجود ندارد.

موریسون که در جلسه مجمع امنیتی آسپن در کلرادو سخن می‌گفت در این زمینه اظهار کرد «ما به خوبی این موضوع را بررسی کرده‌ایم و هیچ مدرکی که نشان دهد از داده‌های افراد سوءاستفاده می‌شود برای ما به دست نیامد.» او در ادامه اضافه کرد «تیک تاک هم یک وسیله‌ای در میان شبکه‌های اجتماعی است.»

با این حال موریسون اشاره کرد که این کشور باید نسبت به شبکه‌های اجتماعی از جمله تیک تاک و سایر شرکت‌هایی که به آمریکا تعلق داشته و اطلاعات عظیمی از کاربران را در اختیار دارند بسیار هوشیار باشد. او گفت تنها تفاوت تیک تاک آن است که «آن اطلاعات می‌تواند در سطح دولتی مورد دسترسی باشد»، زیرا بنا به قانون چین شرکت‌های چینی ملزم به اشتراک گذاری داده‌ها با سرویس‌های اطلاعات دولت در موارد ضروری هستند.

نخست وزیر استرالیا در ادامه به مردم این کشور اطمینان داد که با این حال هنوز هیچ موردی که سبب نگرانی شود وجود نداد. او گفت «باید مردم متوجه باشند که نوعی فرایند مراقبت خریدار در کار است و در این مرحله چیزی وجود ندارد که به ما نشان دهد منافع امنیتی‌مان به خطر افتاده است.»

دونالد ترامپ روز دوشنبه با ادعای تهدید برای امنیت ملی، به مقامات تیک تاک شش هفته فرصت داد تا این برنامه را به یک شرکت آمریکایی بفروشند و یا آن را تعطیل کنند.

موریسون در این خصوص گفت «دلیلی در این زمینه برای ما وجود ندارد که آن (تیک تاک) را تعطیل کنیم از آن استفاده می‌کنیم.»

نگرانی‌هایی در جامعه دفاعی و اطلاعاتی آمریکا ایجاد شده است مبنی بر اینکه مقامات چینی از طریق این برنامه می‌توانند اطلاعات تلفن همراه را به دست آورند و از این طریق، مقامات و کادر نظامی آمریکا را رهگیری کند. گروهی از سناتور‌های ارشد جمهوری خواه آمریکا نیز چهارشنبه گذشته موضوع تلاش چین برای تاثیرگذاری در انتخابات آتی این کشور، با استفاده از شبکه تیک تاک را مطرح کردند و از دولت خواستند تا این مسئله را مورد بررسی دقیق قرار دهد.

پیشتر، سخنگوی تیک تاک با اشاره به اینکه اطلاعات کاربران آمریکایی این شبکه اجتماعی در سروِر آمریکایی ذخیره می‌شود، به تهدیدات ترامپ پاسخ داد.

/باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول