نیاز مدیران و معلمان ما یادگیری نحوه کار با فضای مجازی است

مجازیست-علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در نشست بازگشایی مدارس شهر تهران که با حضور مدیر کل شهر تهران و شورای معاونان و مدیران مناطق نوزده گانه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد:

  • کانون اصلی کار، مدارس هستند و نتیجه کار در مدارس متبلور می‌شود. فرآیند یادگیری و یاددهی در مدرسه آغاز می‌شود و نمود بیشتری دارد. من احتمال می‌دهم شهر تهران با این تلاش نتیجه خوبی خواهد گرفت.
  •  باتوجه به شرایط زیستی جدید و اقتضائاتی که کرونا دارد، زندگی را نسبت به گذشته متفاوت کرده است. شرایط زندگی بین قرمز و زرد و سفید متغیر است. اگر ما به دنبال کیفیت هستیم باید بدانیم این زیست بوم کاملا متوجه گذشته است و مدیری توانمند است که این اقتضائات را بداند و فضای مجازی و شرایط جدید را به خوبی بشناسد. مدارس در شاد و فضای مجازی بازگشایی می‌شود و باید با کیفیت باشد.
  • سال گذشته شرایط غافلگیرانه کار ما را توجیه می‌کرد. آموزش ها در دنیا از این مهم متاثر شدند اما در سال تحصیلی جدید ما تجربه غنی گذشته را داریم و باید جدی بگیریم. اگر معلم و مدیر بداند اقتضائات کار در فضای جدید چیست، قطعا کار خود را بخوبی پیش می برد.
  • در این شرایط نیازمند ترکیب سه دانش هستیم. ابتدا دانش محتوایی، همانی که در گذشته داشتیم و منتقل می‌کردیم اما باید در قالب و شرایط جدید ارائه دهیم. در ارتباطات رو در رو به راحتی مسایل کتاب منتقل میشد. تولید محتوا برای ما یک اصل است و شرایط جدید ما را قانع کرده تا روش جدید ارائه دهیم.
  • دانش دوم پداگوژی است. درگذشته معلم‌ها نیاز داشتند اما امروز بیشتر نیاز دارند. اگر دانش پداگوژی و محتوایی ترکیب نشود اثر بخش نیست. دانش سوم، فناوری است و ترکیب این سه دانش اثر بخشی لازم را دارد.
  • مدیران مناطق وقتی موفق هستند که در راهبری نیروهای منطقه بتوانند این سه دانش را به خوبی یاد بگیرند و در غیر اینصورت ممکن است آموزش‌ها موثر نباشد و فاصله آموزشی اتفاق بیافتد.
  • تلاش برای توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان جهت کار کردن در فضای مجازی مهم است. اگر معلمان و مدیران مدارس چهار ابزار را بشناسند فضای مجازی مهیا برای آموزش است. این ابزارها دسترسی به منابع اطلاعاتی مانند موتورهای جستجو است.
  • آموزش معلمان انجام شده است که مربوط به شبکه شاد و آموزش عمومی است. ۹۶ساعت برای معلمان متوسطه آموزش در نظر گرفته‌ایم. بخشی مربوط به کار با ابزار فنی است. حال که نیاز مدیران و معلمان ما یادگیری نحوه کار با فضای مجازی است این فرصت ر ا مغتنم بشمارند.
  • همه معلمان مجاب شوند که در این آموزش شرکت کنند و آموزش نشر مطالب ابزار دیگر است. معلمان خود باید بخواهند و برای آموزش اقدام کنند. امیدوارم تهران در این زمینه هم پیشتاز باشد و در آموزش ها شرکت کند.
  • شبکه شاد در سال تحصیلی جدید ویژگی‌های جدیدی خواهد داشت. ما از بازخوردها اصلاحات را انجام می‌دادیم. اکنون شکل و فرم مناسب تر با قابلیت‌های جدید در آن ایجاد می‌شود که ضعف‌های گذشته را برطرف می کند. این مهم قدرت رقابت با سامانه های آموزش را دارد و در غیردولتی‌ها فضا را نبستیم و پلتفرم اختصاصی آموزش و پرورش شاد است اما بحث این است از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

/پانا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول