کد QR به اینستاگرام اضافه شد

مجازیستاینستاگرام در حال اضافه کردن قابلیت جدیدی به نرم افزار خود است. بسیاری از کاربران اکنون می‌توانند با اسکن کدهای QR حساب‌های کاربری یکدیگر را پیدا کنند. ویژگی مورد نظر ابتدا سال پیش در ژاپن عرضه شد و هدف از آن توسعه بخش تبلیغاتی کسب و کارهای اینترنتی بود. اینستاگرام در ابتدا قصد داشت با این عمل به کسب و کارهای آنلاین اجازه دهد که کد شناسایی خود را پرینت کرده و در خیابان‌ها و یا روی بروشورها قرار دهند.

از این طریق کاربران می‌توانند به ساعت کاری و محصولات کسب و کار مورد نظر دسترسی پیدا کنند و به راحتی حساب کاربری آن مجموعه را دنبال کنند. کاربرانی که تمایل دارند کدهای QR خود را داشته باشند باید به بخش تنظیمات مراجعه کرده و سپس عنوان QR Code را انتخاب کنند. کد ساخته شده برای افراد می‌تواند ذخیره و یا به اشتراک گذاشته شود. اینستاگرام پیش از این قابلیتی با عنوان Nametags داشت که همانند QR Code عمل می‌کرد، با این تفاوت که کاربران تنها از طریق دوربین اینستاگرام قادر به اسکن آن بودند.

با عرضه ویژگی جدید، شرکت اینستاگرام قابلیت پیشین خود را از دسترس کاربران حذف می‌کند. گفتنی است؛ بسیاری از برنامه‌ها و پلتفرم‌های دیگر در فضای مجازی مانند توییتر، فیس بوک و اسپاتیفای سیستمی مانند کدهای QR را برای خود تولید می‌کنند و این قابلیت ویژگی جدیدی نیست.

/باشگاه خبرنگاران جوان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول