احراز هویت را در فضای مجازی جدی بگیریم

مجازیست-رسول جلیلی، عضو شورای عالی فضای مجازیدر پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه امروزه در فضای مجازی با اخبار ضد و نقیض و خشونت‌ها در این عرصه شاهد هستیم و شواری عالی فضای مجازی در این راستا چه برنامه‌ای دارد؟:

  • تعبیر مختلفی در این زمینه وجود دارد که مهم‌ترین آن مدیریت درست در این مقوله است، یعنی در عین استفاده حداکثری از خدمات، فناوری و خدمات زیرساخت دغدغه و نگرانی‌های مردم به واسطه تخلفات را به حداقل برسانیم. برای این منظور باید این فضای مجازی را به درستی مدیریت کنیم.
  • بخشی از این مدیریت‌ها به وضع قوانین و اصلاح زیرساخت‌ها برمی‌گردد، بنابراین مسئولیت انجام هر تراکنش باید به عهده کسی باشد که آن را ایجاد می‌کند. همه باید نسبت به فعلشان در فضای مجازی مسئولیت داشته باشند و از این مسئولیت شانه خالی نکرده و آن را انکار نکنند.
  • پدیده‌هایی که در این فضای نوظهور مواجه هستیم قبلا نیز در فضای غیرمجازی و واقعی هم با آن روبه‌رو بودیم. بالاخره جعل به هر طریقی وجود دارد و شکل آن مدام تغییر می‌یابد. متاسفانه این موضوع با فناوری نوین در هم آمیخته شده است و باید تلاش کرد که فضای مجازی محمل جعل‌های گسترده و جدید و نا آشنا به ذهن مردم نباشد که آن‌ها را مورد آزار و اذیت قرار دهد.
  • این مسئله بسیار مهم است و کسی نباید خود را جای دیگری جا بزند، باید احراز هویت را در فضای مجازی جدی بگیریم. این مسئولیت برعهده پلیس فتا، وزارت ارتباطات و فناوری، وزارت اطلاعات، مرکز ماهر، مرکز فتا، وزارت کشور و قوه قضائیه است که حتما باید انجام خدمات فضای مجازی را برای مردم تسهیل، مراقبت و نظارت کنند تا هویت واقعی افراد مورد سوءاستفاده قرار نگیرد و از داده‌های مردم به صورت کامل صیانت شود؛ زیرا مردم سرمایه اجتماعی هستند و باید از آنها مراقبت کرد.

/ایسکانیوز/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول