فضای مجازی باعث ایجاد فاصله‌گیری برخی افراد با سینمای مذهبی شده است

مجازیست-سیاوش حقیقی، تهیه کننده فیلم های سینمایی «مادری» و «خون خدا»:

  • بعد از فتنه ۸۸ رسماً فضای مجازی میدان رسانه ای را به دست گرفت و شبکه های اجتماعی مانند «اینستاگرام» و… برخی افراد را در ظاهر روشنفکر کرد و از این رو می توان گفت فضای مجازی باعث ایجاد فاصله گیری برخی افراد با سینمای مذهبی شده است. متأسفانه در سینمای ایران ما شاهد حضور افرادی هستیم که ادعای روشنفکری دارند؛ آدم هایی که می خواهند از خودشان تیپ روشنفکری بسازند و از همین رو وارد فاز و فضای سینمای مذهبی نمی شوند و حتی با تولید آثار مذهبی در سینما و تلویزیون هم مخالفت می کنند.
  • شاید به علت حضور همین افراد است که ما شاهدیم سال ها است به درستی به سینمای ارزشمند دفاع مقدس هم پرداخته نشده و بسیاری از همین سینماگران با فیلم های دفاع مقدس هم دچار زاویه هستند و نسبت به تولید این آثار موضع دارند!
  • مدیران فرهنگی تمام تلاش شان را می کنند که آثار مذهبی تولید نشود و تصمیم گیرندگان و سیاست گذاران حوزه فرهنگی که پول و امکانات را در اختیار دارند سعی می کنند آثار دینی و مذهبی تولید نشود تا هیچ گیری برای آن ها ایجاد نشود چرا که اتفاقاتی نظیر آنچه برای فیلم «رستاخیز» رخ داد باعث شده تا سیاست گذاران و مدیران سینمایی یک نوع بیم برای تولید این آثار داشته باشند.
  • از سوی دیگر کار در فضای مذهبی سخت است چرا که روایت های متعددی از زندگی ائمه اطهار (ع) وجود دارد که پرداختن به کارهای مذهبی را دشوار می سازد. اما مردم با تمام جان و دل شان مایلند که آثاری در رابطه با زندگی بزرگان دین تولید شود و حتی اگر دولتمردان اجازه دهند حاضرند از جیب خود مایه بگذارند تا آثار دینی و مذهبی ماندگار تولید گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول