تقویت امنیت فضای مجازی با تکیه بر توان دانش بنیان ها

مجازیست-تفاهم نامه همکاری‌های مشترک و بهره‌گیری از ظرفیت فعالان زیست‌بوم دانش‌بنیان بین سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و سرتیپ دوم وحید مجید رییس پلیس فتا امضا شد، تا توانمندی‌های فعالان این زیست بوم در مسیر کمک به امنیت فضای مجازی ایجاد شده و زمینه‌های لازم برای امنیت بیش‌تر فضای مجازی به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتا‌پ‌ها با حمایت ارتقا پیدا کند.

 بر اساس این تفاهم‌نامه امنیت سایبری وفناوری اطلاعات و ارتباطات، با استفاده از ظرفیت‌هایشان شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌های تخصصی رونق پیدا کرده و فروش محصولات فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان، پیاده‌سازی راه حل‌های سرمایه‌گذاری در حوزه امنیت سایبری، جذب سرمایه گذار و منابع مالی در طرح‌های فناورانه امنیت محور نیز از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه همکاری است.

توسعه طرح‌های امنیت سایبری

توسعه طرح‌های امنیت سایبری با مشارکت شرکت های دانش بنیان و مراکز شتاب دهنده جزو محورهای همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پلیس فتا است.

 قرار است تا  ظرفیت صندوق های پژوهش و فناوری، پارک های علم و فناوری کشور برای اجرای طرح پژوهشی مشترک در حوزه فناوری‌های نوین امنیت سایبری نقش‌آفرین شود.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در حاشیه این نشست، به بخش‌های گوناگون  پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا رفت و از دستاوردهای این مجموعه در حوزه تأمین امنیت فضای مجازی بازدید کرد.

در حاشیه امضای این تفاهم نامه، توانمندی‌های «مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری» پلیس فتا معرفی شد.

در مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری، کارشناسان پلیس فتا ضمن پایش و گشت‌زنی‌، رصد شبانه‌روزی و فرهنگ‌سازی در حوزه امنیت فضای مجازی، تحلیل و شناسایی زمینه‌های وقوع جرم تلاش می‌کند تا با ایجاد راهکارهایی زمینه‌های وقوع جرم را حذف کرده تا پیش زمینه های توسعه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات را تقویت کنند.

/عصر آی.سی.تی/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول