امکانات جدید «تهران من»

مجازیست-بهاره آروین، رئیس کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران و عضو شورای شهر تهران با انتشار مطلبی در صفحه تلگرام خود نوشت:‌

  • با گسترش نفوذ اینترنت و تلفن‌های هوشمند انتظار می‌رفت که سامانه ۱۳۷هم مطابق با تغییرات تکنولوژی ارتقا پیدا کند؛ اما متاسفانه از اواخر سال ۱۳۸۶ که این سامانه راه افتاد تا یک سال اخیر تقریبا هیچ نوع ارتقایی در آن صورت نگرفته بود و شهروندان باید آدرس نقطه‌ای را که مشکل داشت تلفنی گزارش می‌کردند.
  • این شیوه قابلیت پیگیری چندانی نداشت و تنها از یک کد پیگیری برخوردار بود؛ اما گاهی اوقات آن را هم فراموش می‌کردند، کاری که ما ذیل سازمان بازرسی شهرداری تهران انجام دادیم، ارتقای سامانه‌های نظارت همگانی ۱۳۷و ۱۸۸۸ متناسب با تغییرات تکنولوژی بود.
  • در ابتدا چون گستردگی ارتباط شهروندان با سامانه ۱۳۷ بیشتر بود ارتقای این سامانه را به ویژه در بخش ثبت موقعیت در دستور کار قرار دادیم؛ که به نظر می‌رسد با اقدامات انجام‌شده، کار برای شهروندان راحت شده است.
  • یکی از اقدامات اخیر ما فراهم‌سازی امکان ثبت پیام در سامانه ۱۳۷ از طریق تلفن‌های هوشمند است که در آن قابلیت ثبت لوکیشن، عکس و فیلم هم وجود دارد و شهروندان برای ثبت چنین پیام‌هایی به حساب شخصی خود در اپلیکیشن تهران من مراجعه کرده، بخش ۱۳۷ را انتخاب و پیام خود را ثبت می‌کنند.
  • یکی از مزایایی که این شیوه نسبت به شیوه تلفنی دارد این است که شهروندان می‌توانند وضعیت پیام خود را رصد کنند و به آرشیو پیام‌هایی که در سامانه ۱۳۷ثبت کرده‌اند، دسترسی داشته باشند.
  • در حال حاضر شهروندان فارغ از اینکه مشکل پیش آمده در محله خودشان باشد یا بتوانند آدرس دقیق بدهند یا نه، می‌توانند پیامشان را ثبت و انواع فایل‌های صوتی و فیلم را در حساب شهروندی خود بارگذاری کنند.
  • شهرداری از آنجا که باید برای سنجش سطح رضایتمندی شهروندان با نصیرن تماس می‌گرفت، بازخوردگیری را به صورت رندوم انجام می‌داد.
  • شهروندان کمتر راه ارتباطی موثری با شهرداری دارند تا مستقیم بتوانند مشکلات شهر را گزارش کنندسامانه ۱۳۷ یکی از معدود کانال‌های موجود است و از این جهت تحلیل داده‌های آن می‌تواند در ارتقای عملکرد شهرداری و وضعیت خدمت‌رسانی به شهروندان بسیار موثر باشد.
  • به زودی مکانیزمی را برای تشویق شهروندان به ثبت پیام‌های دقیق‌تر از طریق حساب شهروندی «تهران من»  مانند تخفیف در استفاده از اماکن ورزشی یا بلیت حمل و نقل عمومی ایجاد خواهیم کرد و  با این کار می‌توانیم مسئولیت‌پذیری و مشارکت شهروندان را در اداره شهرگسترش دهیم.
  • به زودی داده‌های ۱۳۷ در قالب نقشه تهران در سامانه تهران من نمایش داده خواهد شد تا شهروندان ببینند در محله خودشان چه مشکلاتی گزارش شده است.

/ایرنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول