کلاهبرداری تلفنی ازطریق پلتفرم دانش‌آموزی شاد

مجازیست-یکی از کاربران فضای مجازی با انتشار توییتی عنوان کرد که پس از تماس با پشتیبانی سامانه‌ی «شاد»، به‌ازای هر دقیقه، سه هزار تومان بر مبلغ قبض تلفن او اضافه شده؛ همچنین با گذشت ۴۳ دقیقه از مکالمه، هزینه‌ای بالغ بر ۱۳۰ هزار تومان به قبض تلفن وی افزوده شده است.

سودجویان و کلاهبرداران همواره از روش‌های مختلف و به‌روزی برای رسیدن به اهداف مجرمانه خود استفاده می‌کنند و از ناآگاهی افراد در مواجهه با تغییرات فناوری جدید در این زمینه بهره می‌برند. پس از راه‌اندازی سامانه دانش آموزی «شاد» که بستری برای پیش‌بردن آموزش دانش‌آموزان به‌صورت مجازی است، به‌علت کمبود اطلاعات در بین افراد و خانواده‌ها نسبت به این سامانه، بستر مناسبی برای سوءاستفاده و کلاهبرداری فراهم شده است.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به توئیت کاربر متضررشده، اعلام کرد که این مکالمه، نتیجه‌ی یک کلاه‌برداری بوده و کاربر به‌جای تماس با پشتیبانی «شاد»، با کلاهبرداران تماس گرفته است. آذری جهرمی، در توییتر خود نوید داده تا با پیگیری و توقف این کلاهبرداری‌ها از سوءاستفاده از نام این سامانه‌ی دانش‌آموزی جلوگیری کند. وی خطاب به این کاربر اعلام کرد که پول‌های کسرشده از حساب افراد قربانی، بعد از پیگیری‌های لازم به حساب آن‌ها بازمی‌گردد.

/زومیت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول