واکنش چینی‌ها به توافق تیک‌تاک

مجازیست-گفتنی است، طبق توافق بایت دنس، اوراکل و و المارت قرار است یک شرکت جدید با نام «تیک‌تاک گلوبال» تاسیس شود که دو شرکت اوراکل و والمارت آمریکا ۲۰ درصد سهام این شرکت را در اختیار خواهند داشت و داده‌های کاربران تیک تاک در آمریکا نیز توسط شرکت اوراکل ذخیره خواهد شد.

ترامپ نیز موافقت خود را با این توافق اعلام کرد و به نظر می‌رسید این معامله برای چین یک برد است و جلو ممنوعیت این اپلیکیشن در امریکا با ۱۰۰ میلیون کاربر را می‌گیرد اما بعد از مدتی ترامپ اعلام کرد اگر شرکت چینی بایت‌دنس هرگونه کنترلی روی اپلیکیشن تیک‌تاک را برای خود حفظ کند، دولت او توافق این اپلیکیشن با اوراکل و والمارت را تائید نخواهد کرد.

به گزارش بلومبرگ، در ادامه واکنش‌ها به این توافق در رسانه‌های دولتی چین و افراد تاثیرگذار آغاز شد. روزنامه دولتی چاینا دیلی در مقاله چهارشنبه خود نوشت: آنچه ایالات متحده با تیک‌تاک انجام داده است تقریباً مشابه همان گانگستری است که مجبور به معامله تجاری غیرمعقول و ناعادلانه با یک شرکت قانونی است.

هو از گلوبال تایمز توئیت کرد که پکن احتمالاً موافقت‌نامه فعلی را تأیید نمی‌کند زیرا امنیت ملی چین را به خطر می‌اندازد.

 گائو ژیکای، دیپلمات سابق و مترجم رهبر فقید دنگ شیائوپینگ گفت که این معامله «ناباوری» را در میان رهبران چین ایجاد کرده است. حقوق قانونی شرکت‌های چینی بدون عواقب قابل نقض نیست.

به نظر می‌رسد با محکوم شدن این توافق در رسانه‌های دولتی چین، فروش تیک‌تاک و معامله با دو شرکت اوراکل و والمارت منتفی اعلام شود.

/کد/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول