عدم تمایل گوگل به انتشار تبلیغات مرتبط با انتخابات آمریکا

مجازیست-بر اساس اطلاعات جدید منتشر شده از سوی ابرقدرت دنیای فناوری، شرکت گوگل هیچ‌نوع تبلیغات مربوط به انتخابات را در تاریخ ۳ نوامبر قبول نخواهد کرد. این شرکت قدرتمند طی یک بیانیه رسمی به درخواست کنندگان اعلام کرد که در تاریخ مذکور هیچ‌گونه تبلیغات مرتبط با انتخابات را نمی‌پذیرد چرا که در آن زمان مهلت رای دادن تمام شده و مرحله شمارش آرا فرار رسیده است.

این شرکت طی بیانیه اخیر خود اظهار داشت هر گونه تبلیغ مرتبط با انتخابات و یا کاندید‌های این مراسم کاملا مسدود خواهند شد. گوگل همچنین اظهار داشت که قانون جدید آن‌ها بر روی تمامی پلتفرم‌هایی که شرکت اداره می‌کند اجرا خواهد شد و استثنایی وجود ندارد.

این یعنی کاربران و سازمان‌ها قادر به پخش محتوای تبلیغاتی در رابطه با کاندید‌های انتخابات در یوتیوب نیستند. گفتنی است؛ بسیاری از منابع خبری از شرکت گوگل درخواست توضیح دقیق و کامل‌تری را داده‌اند، اما این مجموعه همچنان پاسخی برای آن‌ها ارسال نکرده است.

پیروی فیس بوک از گوگل در عدم انتشار تبلیغات ریاست جمهوری

اگر شرکت گوگل تصمیم خود را نهایی کرده باشد و تبلیغاتی را برای روز ۳ نوامبر قبول نکند، انتظار می‌رود شرکت فیس بوک نیز تصمیم مشابهی بگیرد و به زودی آن را اعلام کند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، فیسبوک نیز همانند گوگل تمایلی به انتشار تبلیغات مربوط به انتخابات ندارد.

قرار است در بازه زمانی مشخص تمامی درخواست‌های مبنی بر نمایش تبلیغ را رد کند. گفته می‌شود این شرکت در هفته‌ای که به روز انتخابات ختم می‌شود هیچ‌گونه تبلیغی دریافت نخواهد کرد. فیس بوک همچنین رسما اعلام کرد که از سازمان‌ها و کاندید‌های ریاست جمهوری تبلیغاتی را که مبنی بر پیروز شدن آن‌ها هستند دریافت نخواهد کرد.

طبق اظهارات سخنگوی این مجموعه، فیسبوک تا اعلام رسمی نتایج انتخابات پستی را در رابطه با پیروزی کاندید‌های انتخابات منتشر نخواهد کرد تا کاربران فضای مجازی دچار گمراهی نشوند.

/باشگاه خبرنگاران جوان/

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.