کد جعلی تخفیف تاکسی‌های اینترنتی، شهروند اصفهانی را گرفتار کرد

مجازیست-سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا استان اصفهان:

  • در پی شکایت شهروند اصفهانی مبنی بر اینکه با هدف دریافت کد تخفیف تاکسی‌های اینترنتی هشتاد میلیون ریال از حساب وی  به صورت غیر مجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس را بر آن داشت تا موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.
  • شاکی در اینستاگرام با صفحه‌ای روبرو شده که اقدام به ارائه کد تخفیف تاکسی‌های اینترنتی و دریافت مبلغ پنجاه هزار ریال بابت آن می‌کرده است، با ورود به درگاه پرداخت از طریق لینک معرفی شده متوجه می‌شود علاوه بر این که کد تخفیف دریافت نشد کل موجودی حساب او که ۷۰ میلیون ریال بوده است نیز برداشت می‌شود.
  • در بررسی‌های اولیه مشخص می‌شود، درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده است، درگاهی جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی شاکی را به سرقت برده است. نهایتاً کارشناسان این پلیس با اقدامات تخصصی و فنی خود موفق به شناسایی فرد کلاهبردار شدند.
  • افراد سود جو اقدام به ایجاد کانال و صفحات تبلیغاتی با موضوعات جذاب و اغوا کننده می‌کنند و از کاربران فضای مجازی درخواست دارند برای دریافت کالا یا خدمات با پرداخت مبالغ اندک به آدرسی که جعلی است و خودشان طراحی کرده اند مراجعه کنند که در واقع کاربر را به درگاه جعلی پرداخت (فیشینگ) هدایت و اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آن‌ها می‌کنند.

/پایگاه اطلا‌ع‌رسانی پلیس فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول