انقلاب تمدنی ناشی از فضای مجازی، با شیوع کرونا ظهور و بروز پیدا کرد

مجازیستبرنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص فرصت و تهدیدات فضای مجازی با دکتر سید مرتضی موسویان، مدیر عامل انجمن سواد رسانه‌ای ایران به صورت تلفنی گفتگو کرد.

دکتر سید مرتضی موسویان، مدیر عامل انجمن سواد رسانه‌ای ایران:

  • قبل از کرونا از یک انقلاب تمدنی سخن گفته می‌شد، این انقلاب تمدنی قرار بود شیوه‌های زندگی انسان‌ها را تغییر دهد و کرونا باعث شد این انقلاب تمدنی به ظهور و بروز برسد و این تغییر را بیشتر حس کنیم.
  • در آموزش و پرورش در گذشته وقتی از شبکه رشد که قرار بود در فضای مجازی صورت بگیرد، صحبت می‌کردیم، زیاد استقبال نمی‌شد اما پس از کرونا در ظرف مدت کوتاهی، زیرساختی به نام شبکه شاد را ایجاد کردیم و همه نیز بر استفاده از آن تاکید دارند.
  • تا پیش از کرونا همیشه تاکید داشتیم که استفاده از زیرساخت‌های جدید در حوزه اینترنت، هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، پس از کرونا و غالب شدن فضای مجازی، شاهد هستیم تغییرات گسترده‌ای در شیوه ارائه دروس رخ داد و امروز اساتید از راه دور این کار را انجام می‌دهند. ضمن اینکه هزینه‌ها نیز کاهش یافته است و نظارت بر اساتید و شیوه دروس نیز به خوبی اعمال می‌شود.
  • تجربیاتی که پیش از این در برخی از دانشگاه‌های کشور در زمینه ارائه الکترونیک دروس داشتیم، نشان می‌دهد اگر مطالب با کیفیت باشند، با تدریس از راه دور در فضای مجازی، فرصت‌هایی را برای افزایش کیفیت آموزش به دست آوردیم.
  • در شیوه زندگی با گسترده شدن فضای مجازی تغییرات گسترده ای به وجود آمد و در حقیقت با جهش تمدنی روبرو شده‌ایم و راه برگشتی نیز وجود ندارد و عادت کرده‌ایم خریدهای خود را از طریق اینترنت انجام دهیم و به آرامی فراموش خواهیم کرد که باید برای انجام خرید به سوپرمارکت‌ها برویم و بدون تردید این تغییرات همیشگی خواهند بود.

/رادیو گفت و گو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول