دسترسی به آرشیو استوری‌های قدیمی در اینستاگرام آسان‌تر شد

مجازیستینستاگرام به مناسبت ده سالگی تاسیس این شبکه اجتماعی، از چندین ویژگی جدید رونمایی کرد که دسترسی به آرشیو استوری‌های قدیمی و جست‌وجو در آن‌ها براساس تاریخ و نقشه مکانی به همراه بلوکه کردن کامنت‌های اهانت‌آمیز اهمیت بیشتری دارند.

اینستاگرام در یک ویژگی جدید به کاربران کمک می‌کند استوری‌های قدیمی خود را پیدا و مشاهده کنند. قابلیت آرشیو استوری اینستاگرام اجازه می‌دهد صاحب اکانت به تمام استوری‌های منتشر شده از سال ۲۰۱۷ به بعد دسترسی داشته باشد.

آرشیو اینستاگرام شامل یک نمایش تقویمی ماهیانه است و در آن روزهایی که یک استوری منتشر شده؛ مشخص شدند. همچنین، در کنار این تقویم، یک نقشه مکانی قرار دارد که موقعیت ارسال استوری را روی نقشه نشان می‌دهد.

قابلیت استوری اینستاگرام به گونه‌ای طراحی شده که پس از ۲۴ ساعت به طور خودکار ناپدید می‌شود. این قابلیت برخی از کاربران را آزار می‌داد و آن‌ها برای دیدن استوری‌های گذشته خود همیشه مشکل داشتند.

حالا، جای تعجب دارد اینستاگرام چگونه توانسته آرشیوی قدیمی و سه ساله از استوری‌های قدیمی هر کاربر را در اختیارش قرار دهد.

قابلیت آرشیو استوری‌ها در قالب تقویم و نقشه، یک روش جدید برای دسترسی به استوری‌های قدیمی است ولی به کاربران اجازه می‌دهد دوباره این استوری‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارند.

صاحب اکانت فقط آرشیو استوری‌ها را مشاهده می‌کند ولی این قابلیت را دارد که استوری‌های قدیمی را دوباره در بخش استوری یا فید منتشر کند.

برای دسترسی به آرشیو تقویمی استوری‌ها و Stories Map باید وارد منوی archive در پروفایل خودتان شوید.

مخفی‌سازی کامنت‌های توهین‌آمیز

اینستاگرام در قابلیت جدید دیگری، کامنت‌هایی که حاوی مطالب توهین‌آمیز باشند یا گزارش‌های مشابهی از تخلف در آن‌ها دریافت شده باشد را به طور خودکار مخفی می‌کند تا دیگر کاربران آن را مشاهده نکنند.

کاربران می‌توانند با فشردن کلید View Hidden Comments، کامنت‌های توهین‌آمیز مخفی شده را مشاهده کنند. همین‌طور، اگر کاربری به طور مکرر کامنت‌های توهین‌آمیز منتشر کند؛ از سوی اینستاگرام اخطاریه دریافت خواهد کرد.

یکی دیگر از ایده‌های اینستاگرام برای تولد ۱۰ سالگی، دسترسی و استفاده از آیکون‌های قدیمی این شبکه اجتماعی بود. کاربران می‌توانند دوباره آیکون‌های قدیمی و کلاسیک اینستاگرام را مشاهده و آن‌ها را برای خودشان فعال کنند.

برای این کار باید وارد بخش تنظیمات اینستاگرام در پروفایل خود شده و صفحه را از بالا به پایین بکشید تا وقتی که تعدادی اموجی ظاهر شود. هنگامی که به اندازه کافی صفحه تنظیمات اینستاگرام را از بالا به پایین سوایپ کردید؛ آیکون‌های قدیمی و کلاسیک به طور خودکار برای شما فعال می‌شوند.

/یک پزشک/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول