معلم مشهدی از دانش‌آموزش شکایت کرد

مجازیست-سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی:

  • خانم معلمی با در دست داشتن دستور قضایی به پلیس فتا استان مراجعه و درخواست دادخواهی از انتشار کلیپی منتسب به خود در فضای سایبری را داشت.
  • با توجه به ادله ارائه شده توسط معلم موصوف رسیدگی به شکوائیه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.
  • شاکی در اظهارات اولیه خود با بیان اینکه در شبکه شاد مشغول تدریس بوده و متاسفانه در حین تدریس همسر وی با لباس راحتی از مقابل دوربین گذشته و شاکی در حین محاوره با همسر خود ، به وی تذکر ترک اتاق را میدهد، که یکی از دانش آموزان با ضبط تصاویر اقدام به انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی بویژه اینستاگرام و واتس آپ نموده و موجبات هتک حرمت معلم خود را ایجاد کرده است.
  • با توجه به اظهارات شاکیه و رویت کلیپ منتشر شده در فضای سایبری کارشناسان اقدامات فنی و پلیسی خود را آغاز و در نهایت موفق به شناسایی عامل انتشار کلیپ مذکور شدند.
  • وی که از سن قانونی برخوردار نبود با اخذ دستور قضایی و حفظ شرایط قانونی به پلیس فتا فراخوانده شد و ضمن ابراز ندامت با بخشش وی توسط معلمش مواجه و در نهایت متعهد به حفظ شئونات و رعایت حریم خصوصی در فضای سایبری شد.
  • مدرسان محترم حین تدریس در کلاس آنلاین به یاد داشته باشید که نرم افزارهای ضبط صدا و تصاویر قابلیت ثبت و نشر را خواهند داشت لذا با حفظ و تحکیم روابط خود با دانش آموزان در اشاعه فرهنگ سایبری تلاش نموده و قبل از برگزاری کلاس شرایط را مهیا کنند تا گرفتاری های بعدی ایجاد نشود ضمن اینکه دانش آموزان و محصلان گرامی نیز به خاطر داشته باشند هرگونه سوءاستفاده و نشر و باز نشر کلیپ هایی با محتوای توهین به معلم و مدرس کلاس های آنلاین مشمول قانون جرایم رایانه ای بوده و در صورت شکایت پیگرد قانونی را به دنبال خواهد داشت.

/پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول