آلمان در پی دسترسی به پیام‌های کاربران

مجازیستدولت آلمان طرح قانونی را برای تصویب مجلس آماده کرده که امکان دسترسی سازمان‌های امنیتی به پیام رسان‌ها را فراهم می‌سازد. در صورت تصویب، سازمان‌های اطلاعاتی برای مقابله با تروریسم می‌توانند به پیام‌های کتبی دسترسی بیابند.
الزام‌های برخاسته از مبارزه با تروریسم و راست‌گرایی افراطی، به نیاز سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی آلمان به دسترسی به پیام‌رسان‌ها و از جمله به واتس‌اپ موضوعیت بخشیده است.
از این رو، دولت آلمان طرحی را برای تصویب آماده کرده است. تصویب قانون دسترسی سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی به پیام‌های کتبی بر روی مسنجرها برعهده مجلس آلمان (بوندس‌تاگ) است.
بر اساس این قانون قرار است که سازمان اطلاعات داخلی آلمان، سازمان امنیت و سازمان امنیت نظامی این کشور به مضمون پیام‌های رد و بدل شده توسط مسنجرها و از جمله واتس‌اپ دسترسی بیابند.
تا کنون شنود تماس‌های تلفنی از سوی سازمان‌های اطلاعاتی ممکن بود. اکنون، در صورت تصویب این قانون، زمینه برای نظارت بر پیام‌های کتبی نیز فراهم می‌شود.
در طرح این قانون تصریح شده است که مجوزهای ناظر بر دسترسی سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی آلمان به اطلاعات قدیمی شده و با گسترش استفاده از تلفن‌های همراه و اینترنت، به‌روزرسانی این مجوزها الزامی شده است.
دسترسی سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی به پیام‌رسان‌ها مشروط به کسب اجازه موردی است و محدود به الزام‌های ناشی از مبارزه با تروریسم و راست‌گرایی افراطی خواهد بود.
به‌رغم آن، همه احزاب آلمان با تشدید نظارت و کنترل بر داده‌های شخصی افراد موافق نیستند. در ماه مارس سال ۲۰۱۹، حزب سوسیال دموکرات آلمان با طرح قانونی که «تفتیش آنلاین» را برای سازمان‌های اطلاعاتی مجاز می‌شمرد، مخالفت کرده بود.
در طرح قانونی که دولت آلمان به بوندس‌تاگ ارائه خواهد داد، موضوع «تفتیش آنلاین» حذف شده و تنها موضوع دسترسی به پیام‌رسان‌ها در آن منظور شده است.

بیشتر بخوانیدتشدید مجازات محتوای مجرمانه در آلمان

 

/شارا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول