تلاش برای اتصال تمام مدارس به شبکه ملی اطلاعات

مجازیست-حامد سرائی، سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه کرد:

  • هدف از این اقدامات دسترسی بهتر مردم به اینترنت و ارائه خدمات بهتر بوده است.
  • با توجه به تامین دسترسی پهن باند به اینترنت به خصوص با توجه به شرایط شیوع کرونا، هم اکنون همه شهرها از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند و در تلاشیم تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار این نیز از دسترسی پرسرعت بهره‌مند شوند.
  • تمام سعی و تلاش ما این است که همه مدارس دولتی شهری و روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند و در این راستا تاکنون بیش از ۳ میلیارد تومان هزینه صرف اتصال مدارس دولتی در سطح استان شده است.
  • یکی دیگر از وظایف حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه توسعه کسب و کارهای حوزه ICT و حمایت از این کسب و کارها، پرداخت تسهیلات با نرخ کارمزد پایین به خصوص برای کسب و کارهای متضرر از شرایط کرونا است.
  • با توجه به اقدامات مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه ایجاد زیرساخت‌های مربوط به توسعه دولت الکترونیک در راستای افزایش شفافیت،کاهش فساد و تسهیل ارائه خدمات به مردم، گفت: اقدامات خوبی در رابطه با ایجاد زیر ساخت‌های مربوطه انجام شده است ولی استقبال آنچنانی از طرف دستگاه‌های اجرایی استان در ارائه خدمات خود به صورت الکترونیکی بر روی بستر شبکه ملی اطلاعات انجام پذیرفته است.
  • با توجه به تکلیف مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در قالب برنامه ششم توسعه در خصوص تامین زیر ساخت‌های مربوط به ارائه خدمات الکترونیکی در حوزه‌های آموزش، سلامت، خدمات خرده بانکی و کشاورزی توضیحاتی را در رابطه با پیشرفت هر یک از این حوزه‌ها ارائه کرد.

/فارس/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول