دردسرهای گرام برای تلگرام

مجازیستشرکت تلگرام به دلیل نقض قانون مالکیت نشان تجاری گرام(GRAM) به پرداخت ۶۲۵ هزار دلار جریمه‌ی قانونی به یک شرکت کوچک فعال در صنعت رمزارزها با نام لانته(Lantah) محکوم شده است.

چارلز بریر(Charles Breyer)؛ قاضی منطقه‌ای ایالات متحده‌ی آمریکا در روز دوم نوامبر برای ۱,۰۳۰٫۴ ساعت استفاده از برند تجاری گرام، شرکت تلگرام را به پرداخت ۶۱۸,۲۴۰ دلار جریمه محکوم کرده است.

شرکت لانته در دادخواست ارائه شده، نرخ غرامت ۹۰۰ دلار به ازای هر ساعت استفاده از نشان تجاری گرام را تقاضا کرده است اما قاضی برای انطباق این تقاضا با هزینه‌ی واقعی ارائه‌ی خدمات در این صنعت، نرخ جریمه را به ۶۰۰ دلار به ازای هر ساعت کاهش داده است.

شرکت لانته دعوی خود را در می ۲۰۱۸ و پس از برگزاری آی.سی.او(ICO) یا پیشنهاد اولیه‌ی سکه‌ی گرام مطرح کرده است. لانیه در این دعوی تلگرام را به نقض حقوق ناشی از ثبت از نشان تجاری، رقابت ناعادلانه و اظهار منبع ساختگی برای نشان تجاری گرام متهم کرده است.

نشان تجاری گرام در پایان سال ۲۰۱۷ توسط شرکت لانته در دفتر ثبت علائم و نشان تجاری ایالات متحده‌ی آمریکا به ثبت رسیده است.

موضوع مورد اختلاف به دلیل توقف پروژه‌ی گرام از بین رفته است

با این وجود، موضوع مورد اختلاف پس از توقف پروژه‌ی تان(TON) در آگوست ۲۰۲۰ به دلیل مخالفت کمیسیسون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده‌ی آمریکا(SEC) دیگر وجود ندارد.

بر اساس این حکم شرکت تلگرام برای انصراف داوطلبانه از این پرونده باید جریمه را به‌طور کامل پرداخت کند. با این وجود،  شرکت تلگرام نیز می‌تواند برعلیه شرکت لانته ادعای خود را نسبت به نشان تجاری گرام مطرح کند.

شرکت تلگرام با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا توافق کرده است که پیش از انتشار هر گونه ارز دیجیتالی در طول سه سال آینده به این سازمان دولتی اطلاع دهد.

/پایگاه خبری بانکداری الکترونیک/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول