مرحله اول داوری سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران آغاز شد

مجازیستدر سیزدهمین دوره از جشنواره وب و موبایل ایران بیش از ۲۵۰۰ اثر در ۵۸ گروه ثبت نام کرده‌اند که از روز آینده (۱ آذر ۹۹) رقابت بین وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های ثبت شده با آغاز مرحله اول داوری شروع می‌شود.

داوری جشنواره وب و موبایل ایران امسال نیز در ۳ مرحله انجام خواهد شد. در مرحله اول داوری تمامی افرادی که سایت و یا اپلیکیشن ثبت شده در سایت جشنواره وب و موبایل ایران داشته باشند، می‌توانند با ورود به آدرس http://judgment.iwmf.ir در این مرحله‌ از داوری مشارکت داشته باشند.

در مرحله اول داوری، داوران با توجه به ملاک‌های داوری در سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران می‌توانند حذف هر اثر از فرایند داوری را پیشنهاد و ثبت کنند. این پیشنهادها توسط کمیته‌ی ثبت آثار و یا شورای داوری مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اثر مورد نظر در صورت پیشنهاد و تایید اکثر داوران از فرایند داوری حذف خواهد شد. همچین داوران در مرحله اول داوری می‌توانند هر اثر را برای عضویت در ۶ گروه ویژه شامل بهترین اپلیکیشن سال،‌ بهترین کسب‌وکار سال و … پیشنهاد دهند.

داوران باید توجه داشته باشند که آثار به صورت تصادفی نمایش داده خواهد شد. همچنین در این دوره از جشنواره داورانی که خودشان اثر ثبت شده در گروهی از گروه‌بندی جشنواره داشته باشند، امکان رای دادن به سایت‌ها و یا اپلیکیشن‌های آن گروه نخواهند داشت. افزون بر این سایت‌ها و اپلیکیشن‌های هم گروه با کسب‌وکار داور دارای اثر در جشنواره، به وی نمایش داده نمی‌شود.

پس از اتمام مرحله اول داوری، از ابتدای دی ماه ۹۹ شورای داوری که متشکل از افرادی متخصص و با سابقه در حوزه وب و کسب‌وکارهای آنلاین هستند، از میان ۱۰ اثر برتر در هر گروه، ۵ اثر را به عنوان نامزدهای نهایی انتخاب و اسامی نامزدها در تاریخ ۳۰ آذر ۱۳۹۹ به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

پس از بررسی شورای داوری، مجدد تمام افرادی که در مرحله اول داوری مشارکت داشتند می‌توانند این بار در مرحله سوم انتخاب بهترین سایت‌ها و اپلیکیشن های‌ ایرانی مشارکت کنند. در مرحله سوم رای گیری، این بار هر فرد می توانند از میان ۵ نامزد هر گروه فقط یکی را انتخاب کند. در این مرحله پس از ورود به پنل داوری نامزدهای نهایی به صورت گروه به گروه به داوران نمایش داده خواهد شد و داوران حق انتخاب یک اثر را به عنوان اثر برتر آن گروه دارند.

شایان شلیله، بنیانگذار جشنواره وب و موبایل ایران:

  • سال ۹۹ از عجیب ترین سال‌های برگزاری جشنواره است.
  • بیشتر افراد با توجه به شرایط کشور به واسطه شیوع کرونا تصور می‌کردند امسال جشنواره برگزار نمی‌شود، تقریبا اکثر مراحل جشنواره هر ساله به صورت آنلاین انجام می‌شود و امسال هم روال به همین شکل است. تمام تلاش ما این است که بهترین جشنواره را از نظر کیفیت اجرا کنیم. بسیار خوش‌حالم که حدود ۳۰ درصد سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها تقریبا برای اولین بار در جشنواره وب و موبایل ایران شرکت کرده‌اند که نشان از اهمیت جشنواره در کمک به شناخته شدن کسب و کار های نوپا دارد.
  • ما عقب ننشسته‌ایم و با توجه به تمام مشکلات مربوط به کسب و کارهای اینترنتی و شرایط کرونایی کشور، تمام تلاش خودمان را خواهیم کرد که به بهترین شکل بتوانیم جشنواره را برگزار کنیم. فراموش نکنیم که جشنواره هدف هایی دارد که مهم‌ترین آن‌ها کمک به فضای کسب و کار و کمک به شناخته شدن استارتاپ‌های کوچک و بزرگ است. از این رو با چنین هدف و برنامه ای در این زمان نمی‌توان ساکت یا کنار نشست.

میلاد احرامپوش، بنیانگذار دیگر جشنواره وب و موبایل ایران:

  • سال ۹۹ سال سختی برای بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین است و همه‌گیری کرونا شرایطی پیش‌بینی نشده را پیش روی کسب‌وکارهای نوپا قرار داده و نفس بسیاری از کسب و کارهایی که سن کمی داشتند را گرفته است. امسال نیز به مانند ۱۲ سال اخیر تصمیم گرفتیم که جشنواره وب و موبایل ایران با قدرت و در دل اکوسیستم کارآفرینی ایران برگزار شود.
  • امیدواریم سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران، با ساختارهای جدیدی که برای آن در نظر گرفته شده، به بهترین شکل ممکن به سرانجام برسد. باعث افتخار ما و تیم جشنواره است که امسال نیز استقبال بسیار خوبی از سوی کسب‌وکارهای اینترنتی صورت گرفت و اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های جدیدی در جشنواره شرکت کردند. امیدواریم ما هم به نوبه‌ خودمان بتوانیم کمکی به رشد این کسب و کارهای نوپا و اکوسیستم کارآفرینی کشور، بکنیم.

رضا الفت نسب، دبیر اجرایی جشنواره وب و موبایل ایران:

  • دقیقاً چند روز پس از اتمام اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره شاهد شیوع کرونا در کشور بودیم. در آن زمان تصور ما این بود که در نهایت پس از گذشت شش ماه از شر کرونا خلاص می‌شویم. اما آنطور که از شواهد ماجرا پیداست شاید مجبور باشیم به غیر از امسال سال دیگر هم شاهد برگزاری آنلاین کل فرآیند جشنواره باشیم که تجربه‌ای بسیار عجیب و غریب است. ثبت نام در این دوره هم بسیار غافلگیرانه و هم امیدوارکننده است.
  • به شخصه مهمترین دلیل همکاری من در طی این سال‌ها با جشنواره، ایجاد انرژی و امید مضاعف برای کسب و کارهای نوپا بوده است که این روزها وقتی استقبال از ثبت‌نام در جشنواره را می‌بینیم شاهد چنین امیدی در میان آن‌ها هستیم. سعی خواهیم کرد اختتامیه را هم با کمترین کاستی و با کیفیت بالا برگزار و جشنواره سیزدهم را با حال خوب به پایان برسانیم.

رضا جمیلی، عضو دیگر شورای سیاستگذاری جشنواره وب و موبایل ایران:

  • ثبت‌نام و انگیزه ۲۵۰۰ کسب و کار اینترنتی برای محک زدن خود با رقبایشان نشان‌دهنده نفس‌کشیدن اکوسیستم استارتاپی ایران در سال سخت ۹۹ است و واقعیت این است که جشنواره وب و موبایل ایران در سال‌های اخیر خیلی بیشتر از گذشته فرصتی برای استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی کم‌ترشناخته‌شده و جدید فراهم کرده تا خود را به این اکوسیستم و جامعه بشناسانند.
  • ورود تعداد زیادی کسب‌وکار اینترنتی تازه‌وارد در جشنواره امسال نشان می‌دهد که این جشنواره کماکان کارکردهای خود را دارد. در روزهایی که رویدادهای مختلف استارتاپی بدون هدف‌گذاری معین برگزار می‌شوند، تثبیت شدن این نقش برای جشنواره وب و موبایل ایران دستاورد بزرگی است.
  • باید تلاش کرد با ایجاد شبکه‌ای از کسب‌وکارهای اینترنتی در کنار رقابتی که وجود دارد؛ امکان استفاده از ظرفیت‌های کسب‌وکاری را برای یکدیگر فراهم کنیم. در شرایط عجیبی که در آن به سر می‌بریم این اتفاق می‌تواند کمک بزرگی به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده باشد. سختی‌ها و اتفاقات امسال و انفعال نهادها و سازمان‌های مختلف که برای خود مسئولیت حمایت از استارتاپ‌ها را تعریف کرده بودند نشان داد که این اکوسیستم باید روی پای خودش و به دور از مناسبات رسمی و دولتی بایستد و به پیش رود.»

ثبت‌نام در سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران امسال همانند سال های گذشته کاملا آنلاین بود و فرآیند آن از ۱۳ مهر ماه آغاز شد و در تاریخ ۳۰ آبان ۹۹ به پایان رسید.

شایان ذکر است که با توجه به شروع بیماری کرونا، مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران، امسال با رویکردی متفاوت و به صورت کاملا آنلاین، ویدیویی و غیرحضوری برگزار خواهد شد. برنامه‌های مربوط به اختتامیه از جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ هر شب ساعت ۹ تا ۱۱ شب به صورت زنده از طریق شبکه‌های اجتماعی برای عموم پخش خواهد شد و مراسم نهایی با اعلام برندگان روز جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۹ از ساعت ۹ تا ۱۲ شب خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر به سایت www.iwmf.ir مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول