کلاهبرداری به بهانه دریافت تیک آبی اینستاگرام

مجازیست-سرهنگ حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس:

  • رشد تعداد کاربران و افزایش صفحات در شبکه های اجتماعی باعث سخت‌ شدن شناخت صفحات اصلی شده است؛ به همین دلیل اینستاگرام تیک آبی را که نشان تایید بوده به کاربر اعطا کرده تا در کنار حساب کاربری و جستجوی نمایه قرار دهد که به معنای رسمی بودن حساب کاربر یک شخصیت عمومی مشهور و یا نام تجاری در جهان است.
  • با توجه به علاقه کسب و کارها برای دریافت تیک آبی، مجرمان سایبری از این فرصت سوء استفاده کرده و از کاربران حقیقی و حقوقی که تمایل به دریافت تیک آبی دارند کلاهبرداری می‌کنند.
  • کلاهبرداران با فریب کاربران شبکه‌های اجتماعی، فرآیند دریافت تیک آبی را یک فرآیند پیچیده تعریف کرده و بدین منظور از کاربر هزینه هنگفتی را دریافت می‌کنند و حتی آنها را به درگاه های فیشینگ بانکی هدایت کرده و اطلاعات بانکی آنها را سرقت می‌کنند.
  • فرآیند درخواست نشان تایید اینستاگرام از داخل خود نرم افزار، قسمت تنظیمات و بخش Request Verification انجام می‌پذیرد که شبکه اجتماعی اینستاگرام در صورت محرز شدن هویت شما و اصالت صفحه، این نشان را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • کلاهبرداران با ترفند‌های روانشناسی مانند وسوسه کاربران، سعی در کلاهبرداری و دریافت وجه از کاربران را داشته که در صورت عدم هوشیاری کاربران، احتمال سوء استفاده از آنان متصور است؛ لذاکاربران دقت داشته باشند که تیک آبی به معنای تایید کلیه محتوا و یا محصولات یک صفحه نبوده و تنها اصالت یک صفحه را در مقابل صفحات جعلی نشان می‌دهد.

/پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول