ترامپ لایحه دفاع ملی را گروگان گرفت

مجازیست بین‌الملل– ترامپ تاکید کرده است که اگر بخش ۲۳۰ (تبصره حمایت از رسانه‌های اجتماعی) از لایحه دفاع ملی حذف نشود، آن را حذف خواهد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده روز سه‌شنبه گفت که قانون ۷۴۰ میلیارد دلاری اختیارات دفاع‌ملی را وتو می‌کند مگر اینکه شامل اقدامی برای حذف قانون فدرال در زمینه حمایت از شرکت‌های فناوری مانند فیس‌بوک و توییتر باشد.

ترامپ اواخر روز سه‌شنبه توییت کرد که «اگر تبصره بسیار خطرناک و ناعادلانه ۲۳۰ به عنوان بخشی از قانون اختیارات دفاع‌ملی(NDAA) به‌طور کامل خاتمه نیابد، من مجبور می‌شوم وقتی این لایحه به میز کار رییس‌جمهور فرستاده می‌شود، به صراحت آن را وتو کنم.»

بخش ۲۳۰ قانون صلاحیت ارتباطات، شرکت‌های فناوری را از مسئولیت در قبال محتوای ارسال شده توسط کاربران محافظت می‌کند. این قانون مورد حمله قانونگذاران جمهوری‌خواه و ترامپ قرار گرفته است. علاوه بر این جمهوری‌خواهان تصمیمات تعدیل محتوای پلتفرم‌های اینترنتی را مورد انتقاد قرار داده و آنها را به خفه کردن صدای محافظه‌کاران متهم می‌کنند.

انجمن اینترنتی شامل فیس‌بوک، آمازون، آلفابت، گوگل و توییتر، ترامپ را به خاطر چنین موضع‌گیری مورد انتقاد قرار داده‌اند.

این گروه گفتند: «لغو ماده ۲۳۰ خود تهدیدی برای امنیت ملی است. این قانون به پلتفرم‌های آنلاین اجازه می‌دهد تا محتوای مضر و خطرناک، از جمله محتوای تروریستی و اطلاعات گمراه کننده را حذف کنند.»

نمایندگان کنگره ابراز تردید کردند که اگر واقعا ترامپ این قانون را وتو کند، دموکرات‌ها با لغو ماده ۲۳۰ موافقت نخواهند کرد زیرا این قانون ۲۴ ساله محافظت حیاتی از شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی است.

/ رویترز/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول