شکست تلاش ترامپ ضد شبکه اجتماعی تیک تاک

مجازیست یک قاضی فدرال در واشنگتن، حکم دولت ترامپ درباره تهدید ممنوعیت فعالیت تیک تاک در آمریکا را لغو کرد. حدود یک ماه پیش تصمیم مشابهی در پنسیلوانیا اتخاذ شده بود.

قاضی کارل نیکولز در رسیدگی به پرونده‌ای که توسط وکلای این شبکه اجتماعی باز شده بود گفت کاخ سفید با تلاش برای ممنوعیت تیک تاک از اختیارات خود فراتر رفته است و اقدامش خودسرانه و پیش بینی ناپذیر بود.
۶ اوت، رئیس جمهور آمریکا با مطرح کردن چندین قانون درباره فوریت ملی تدابیری علیه نرم افزار تیک تاک شد که متعلق به شرکت چینی بایت دنس است. بایت دنس اتهامات جاسوسی برای دولت چین را رد می‌کند.
قاضی نیکولز با این تصمیم از همان حکم ۳۰ اکتبر یک دادگاه فدرال در پنسیلوانیا پیروزی می‌کند. پس از شکایت سه تولید کننده محتوا در تیک تاک، قاضی وندی بیتل استون به دولت آمریکا دستور دارد مانع از ارائه خدمات اساسی به این شبکه مجازی از سوی شرکت‌های دیگر نشود. بیتل سون اعلام کرد حکم ریاست جمهوری ۶ اوت باید متوقف شود.
تیک تاک حالا باید در جبهه دیگری در آمریکا مبارزه کند، زیرا این برنامه با حکم دیگری رو به رو ست که ۱۴ اوت امضا شده است و بایت دنس را وادار می‌کند به فعالیت‌های خود در آمریکا پایان دهد.
خزانه داری آمریکا تاکنون چندین مهلت برای این شرکت چینی تعیین کرده است و جمعه از ادامه مذاکرات برای واگذاری و تدابیر دیگر برای حل اختلافات خبر داد.
تیک تاک در آمریکا ۱۰۰ میلیون کاربر و در سراسر جهان ۷۰۰ میلیون کاربر دارد.

/ صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول