۵۰۰ سایت شرط‌‌‌بندی در خراسان رضوی مسدود شد

مجازیست-ولی قنبری راد، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات ساختمان قوه قضائیه خراسان رضوی برگزار شد:

  • بعد از سال ۸۸ که قانون فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید برخی مشکلات ما در این حوزه بر طرف شد اما با این وجود باید این قانون به‌روزرسانی شود.
  • سه سال گذشته دادسرای ناحیه ۷ مشهد جهت رسیدگی به جرائم فضای مجازی تأسیس شد همراه با آن به دلیل اهمیت جرائم ساختمان‌سازی و مراجعات بالای مردم در این خصوص دادسرای ناحیه ۷ علاوه بر جرائم فضای مجازی متولی رسیدگی به جرائم ساختمان‌سازی نیز شد.

کاهش ۴۰ درصدی جرائم اقتصادی در فضای مجازی خراسان رضوی

  • در حوزه فضای مجازی اتفاقات خوبی طی چند سال گذشته افتاده است که یکی از آن‌ها راه‌اندازی سامانه «کاشف» جهت انسداد حساب‌های بود که مجرمان از آن‌ها جهت برداشت‌های غیرقانونی استفاده می‌کردند، طی یک سال گذشته به دلیل افزایش نظارت بر فضای مجازی و استفاده از رمزهای پویا شاهد کاهش ۴۰ درصدی در خصوص جرائم اقتصادی بودیم اما متأسفانه جرائم در خصوص مسائل اخلاقی افزایش یافته است.

سن متخلفان سایبری کاهش یافته است

  • سن استفاده کنندگان از فضای مجازی پایین آمده و سن متخلفان سایبری نیز کاهش یافته است لذا باید در خصوص پیشگیری از وقوع جرم و آموزش فضای مجازی ورود جدی‌تری داشته باشیم تا کمتر شاهد وقوع چنین جرائمی باشیم.
  • چندی پیش به دنبال شکایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از برخی اینفلوئنسرهای اینستاگرام در خصوص فروش محصولات سلامت محور، فاقد مجوزهای رسمی، ورود کردیم که به این افراد به دادسرا مشهد فرا خوانده شدند که تعدادی از آن‌ها به دلیل ناآگاهی اقدام به تبلیغ این محصولات کرده بودند و قول همکاری با ما در جهت آگاهی‌رسانی به مردم را دادند.

شناسایی و مسدود سازی ۵۰۰ سایت شرط ‌‌‌بندی در خراسان رضوی

  •  ۵۰۰ سایت شرط‌بندی در مشهد و خراسان رضوی شناسایی و مسدود شده‌اند و با صاحبان آن‌ها برخورد شده اما جریمه‌ این افراد بازدارندگی کافی ندارد علاوه بر این اغلب مجرمان خارج از کشور و در کشور ترکیه هستند لذا باید دستگاه‌های مختلف در این حوزه ورود کنند و نباید از موضوع فرهنگ‌سازی آگاه‌سازی جامعه در خصوص کلاه‌برداری‌های صورت گرفته از طریق این سایت‌ها غفلت کنیم.
  • در خصوص شهرسازی نیز اقدامات خوبی انجام شده و از دو سال گذشته کمیته حفظ و صیانت از حریم مشهد تأسیس شد،  در خصوص برخورد با تخلفات شهرسازی هرچه پیش رفتیم، شاهد کشف تخلفات بیشتری بودیم اما متأسفانه باید بگوییم در این خصوص بیشتر با معلول‌های تخلفات برخوردار می‌شود تا علل ایجادکننده آن.
  • نبود طرح‌های تفصیلی مهمترین چالش مشهد در حوزه شهرسازی و از مهمترین عوامل ساخت و سازهای غیرمجاز است و باید بگوییم ۱۳ سال است که طرح تفصیلی نداریم که این امر آسیب‌های جدی ایجاد کرده و زمینه‌ساز تخلفات گسترده‌ای شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول