اعتبار اینترنت شب یلدا تامین نشد

مجازیست-محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس:

  • جلسه کمیسیون صنایع به بررسی بودجه دولت در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات اختصاص داشت و گزارش کاملی از وضعیت بودجه و رویکردها در این زمینه ارایه و به سوالات نمایندگان نیز پاسخ داده شد.
  • سال ۹۲ که دولت بحث توسعه شبکه ملی ارتباطات را مد نظر قرار داد، بخش زیرساخت اما ۷۳ درصد اعتبارات را ‌گرفته و ما در بودجه ۱۴۰۰ سهم مان به ۳۰ درصد رسید. در بخش کاربردهای شبکه ملی ارتباطات هم سهم ما به ۲۶ درصد رسیده و می‌توان گفت که در حوزه کاربردی و بخش فضایی ۶ درصد رشد اعتباری داشته‌ایم.
  • بخش توسعه صنعت فضایی یکی از حوزه‌های مورد توجه است و مبحث رشد شبکه ملی ارتباطات ۵۷ درصد کل را در اختیار دارد. سرفصل دولت الکترونیک و توسعه ارتباطات مناطق محروم نیز ذیل ماده ۵۷ قرار دارد، طبق برنامه‌ای که داشته‌ایم ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان درخواسته منابع کردیم که دولت با سه هزار و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان آن موافقت کرد و این برنامه به مجلس ارایه و تبدیل به قانون خواهد شد.
  • درباره اینترنت رایگان در شب یلدا باید بگویم که ما این مساله را در کارگروه بخش فناوری اطلاعات ستاد ملی کرونا مطرح کردیم و با توجه به اینکه اعتبارات لازم برای پرداخت به اپراتورها به‌ منظور رایگان کردن اینترنت در شب یلدا فراهم نشد، به این جمع‌بندی رسیدیم که بخش سرگرمی‌های تلویزیونی در این شب رایگان شود.
  • البته در حال رایزنی و صحبت با اپراتور‌ها هستیم تا بتوانیم تمهیدات لازم و بسته‌های ویژه را فراهم کنیم.

/باشگاه خبرنگاران جوان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول