فیلترینگ، راحت ترین و غلط ترین راهکار

مجازیستفضای مجازی بی در و پیکر دولت روحانی بیش از هر چیز ضربه اش را به فرهنگ این مرز و بوم وارد می کند، رشد این فضای مجازی در کشور بدون قاعده و قانون باعث شده حتی نتوانیم فرهنگ جامعه خود را در شبکه های اجتماعی بیان کنیم چرا که وقتی حرف از شهید و شهادت می شود هزاران پیج بسته می شود اما از آن سو شاهد رشد لایوهایی هستیم که هر روز و هر ساعت، هزاران نوجوان ایرانی با آن درگیر هستند؛

در واقع گوشه کوچکی از پرده کنار رفته و بخش ناچیزی از واقعیت زیر پوست فضای مجازی عیان شده اخیرا ماجرای لایو حاشیه ساز یک بلاگر اینستاگرامی با یک نوجوان بازخوردهای فراوانی را به دنبال داشت.

روح الله نباتی، متخصص فضای مجازی و رسانه:

  • به سن ۱۲تا ۱۸ سال در کشورهای غربی تینجر گفته می شود که قوانین خاصی را دارند و ادامه دسترسی به اینترنت و شبکه های در فضای مجازی و امکان دسترسی به برخی فضاها در دنیای فیزیکی را هم ندارند.
  • اتفاق ماجرای لایو حاشیه ساز یک بلاگر اینستاگرامی با یک نوجوان، یک گوشه بسیار ناچیز از فاجعه ای است که در حال رخ دادن است.
    این متخصص همدانی ادامه داد: بدون شک باید منتظر فجایع بدتر در این فضا باشیم چرا که چندین سال است متولیان امر به این موضوع بی توجه هستند و اهتمامی دیده نمی شود .
  • شبکه های اجتماعی از دید مردم یک صفحه ساده است و از نظر متخصصان شبکه اجتماعی یک سیستم هوشمند و پلت فورم هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی است که در حال رشد است.
  • هوش مصنوعی کاربردهای فراوانی دارد و در حال حاضر تخریب فرهنگی هوش مصنوعی را می بینیم در حالی که کاربردهای فراوانی هم دارد و باید فرهنگ استفاده از آنها در جامعه رسوخ کند.
  • فناوری اطلاعات به ذات خودش آسیب زاست و در ایران این فناوری به شکل بسیار ناشیانه و مخرب استفاده می شود، اما بسیاری از کشورها در حوزه بازار یابی و تجارت به خوبی از آن استفاده می کنند.
  • متاسفانه در ایران قبل از اینکه فرهنگ استفاده از تکنولوژی وارد شود خود آن وارد شده و بعد سالیان سال طول می کشد که فرهنگ آن شکل بگیرد و این وظیفه مسئولین و متولیان امر است که قبل از ورود تکنولوژِی در صدا و سیما و رسانه ها مردم را آگاه کنند.

هوش مصنوعی آینده دنیا را تغییر خواهد داد

  • هوش مصنوعی آینده دنیا را تغییر خواهد داد و جنگ ها ، سیاست، حمل و نقل، تجارتف بازار یابیف ارتباط بین انسانها، دولتها و اینترنت اشیا فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی است که آینده دنیا را تغییر خواهند داد و غول های فناوری اطلاعات از هوش مصنوعی استفاده می کنند در هدایت هواپیماها و کنترل ترافیک و کاهش هزینه ها، و ما نباید غفلت کنیم چرا که اجتناب ناپذیر است.
  • اینستاگرام حداکثر حدود ۹ سال است که در دنیا مطرح شده گفت: در ایران کمتر از چند سال است که رشد داشته و کاربران به سمت این شبکه اجتماعی اقبال نشان داده اند.
  • اتفاقاتی نظیر شبکه های شرط بندی و لایوهای ضد فرهنگی نشان از رها شدن فضای مجازی در ایران است و شاید به همین دلیل بود که مقام معظم رهبری چند سال پیش دستور تشکیل شورای فضای مجازی را دادند.

فضای مجازی فرهنگ خود ما را در داخل کشور ما تهدید می کند

  •  ۲۰ سال است فضای مجازی وارد کشور شده اما همچنان بی قانون است و در کشورهای دیگر مثل آلمان و اروپا تابع قوانین آن کشورهاست و اگر مطلبی مطابق میل آن دولت ها نباشد شبکه اجتماعی جریمه می شود اما در کشور ما حتی اجازه انتشار فرهنگ خود ما را نمی دهند و مدام هشدار حذف می دهد.
  • نبود قانون مدون فضای مجازی و تحمیل فرهنگ کشور ما به اجرای این شبکه ها در داخل کشور باعث شده نتوانیم با دنیا جلو رویم.
  • اولین زیر ساخت برای مدیریت فضای مجازی شبکه ملی اطلاعات است که سالها مطرح شده و وزارت فناوری اطلاعات متولی آن است و به نوعی مدیریت شبکه اینترنت در داخل کشور است که اگر فعال شود تمام مشکلات فرهنگی از بین می رود و نخبگان تاکید زیادی روی این شبکه دارند.

/عصر همدان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول