گوگل چینی، خودرو برقی می‌سازد

مجازیستبایدو، غول جستجوی اینترنتی چین، در حال بررسی ساخت خودروهای برقی اختصاصی خود است.

رویترز به نقل از منابع مطلع خبر داد که بایدو مذاکراتی را با چند خودروساز چینی درباره احتمال همکاری در این خصوص برگزار کرده است.

این موتور جستجوی بزرگ که در زمینه توسعه فناوری های خودران و زیرساخت های اتصال اینترنتی نیز فعالیت می کند امکان قرارداد تولید یا ایجاد یک سرمایه گذاری مشترک با خودروسازان را بررسی می کند.

این اقدام در حالی است که سایر شرکت های فناوری و اینترنتی نظیر تنسنت هلدینگ، آمازون و آلفابت نیز فناوری های مرتبط با خودرو را توسعه داده یا در استارتاپ های سازنده خودرو هوشمند سرمایه گذاری کرده اند.

براساس این گزارش بایدو مذاکرات اولیه را با خودروسازان چینی همچون جیلی، جی ای جی (GAG) و گروه فاو (Faw) انجام داده اما هنوز به مرحله تصمیم گیری نرسیده است.

بایدو در سال ۲۰۱۷ واحد رانندگی خودران «آپولو» را تأسیس کرد. این واحد عمدتاً فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی را تأمین کرده و با خودروسازانی چون جیلی، فولکس واگن، تویوتا و فورد همکاری دارد.

به علاوه این موتور جستجوگر چینی، خدمات تاکسی خودران «Go Robotaxi» را در شهرهایی چون پکن، چانگشا و کانگژو اداره می کند و قصد دارد ظرف سه سال آینده این خدمات را به ۳۰ شهر گسترش دهد.

این شرکت هفته گذشته مجوز آزمایش پنج خودرو در پکن بدون راننده را دریافت کرد.

مذاکرات بایدو درباره ساخت خودروهای برقی پس از آن اتفاق می افتد که در ماه ژانویه شرکت سونی از یک خودرو کانسپت برقی با عملکردهای خودران رونمایی کرده بود.

ساخت خودروهای برقی اختصاصی یک تحول شگرف در حرکت بایدو برای تنوع زایی در درآمدهای آن خواهد بود.

/عصر آی سی تی به نقل از رویترز/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول