تشکیل شعبه ویژه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر

مجازیستتشکیل شعبه ویژه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر یکی از مصوبات چهارمین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی بود. با تشکیل این شعبه، جرائم احتمالی رسانه‌های مجازی پیش از ارجاع به دستگاه قضا به‌صورت تخصصی رسیدگی می‌شود و قوه قضائیه هم نهایتاً بر احکام این شعبه نظارت خواهد داشت.

عبدالعلی علی عسکری، رئیس رسانه ملی در این نشست:

  • فضای مجازی فضایی مهم و خاص است و عرصه آینده در رسانه بر بستر چنین فضایی شکل می‌گیرد و ما باید خودمان را برای چنین عرصه‌ای و رقابت در آن آماده کنیم.

چهارمین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی با حضور رئیس رسانه ملی، صادق امامیان رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از مسئولان دولتی و رسانه ملی و نمایندگان مجلس و قوه قضائیه برگزار شد.

در این جلسه ۲ساعته علاوه بر تصویب تشکیل شعبه ویژه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، مقرر شد با توجه به فرارسیدن ایام فاطمیه و تداوم محدودیت‌های کرونایی، با هماهنگی سازمان صداوسیما، ساترا (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی)، سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت ارتباطات، تسهیلات بیشتری مانند صدور مجوز پخش زنده مراسم عزاداری و ترافیک رایگان در فضای مجازی به هیات‌های فاطمی داده شود.

حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

  • با توجه به موفقیت خیمه‌های رسانه‌ای در محرم امسال، بر استمرار استفاده هر چه‌بهتر از این فضا و تنظیم‌گری محتوایی آن تأکید می کنم.

صادق امامیان، رئیس ساترا نیز با اشاره به وظایف این سازمان مانند حفاظت از مرزهای رسانه‌ای، افزایش کیفیت محتوای ایرانی اسلامی در فضای مجازی، حفظ مرجعیت رسانه ملی، شکستن انحصار فضای مجازی، دفاع از حقوق کاربران و لزوم ورود به حوزه رسانه‌های خبری به ارائه گزارشی از فعالیت‌های یک‌ماهه اخیر که بعد از سومین جلسه این کمیسیون که نهم آذر برگزار شده بود، پرداخت.

  •  ورود به حوزه نظارت بر سریال‌های شبکه نمایش خانگی و اعمال اصلاحات و دسترسی به گردش مالی ساخت سریال‌ها را اولین گام موفق ساترا است..
  • با توجه به همکاری پلتفرم‌های داخلی با رسانه ملی، در جریان فینال لیگ قهرمانان آسیا که هفته گذشته برگزار شد، رسانه ملی و فضای مجازی مکمل هم شدند و حدود ۱۰ میلیون نفر در فضای مجازی این دیدار را تماشا کردند.
  • از این آمار، شش میلیون نفر از بستر تلوبیون استفاده کردند.

/ایلنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول