کشف پرونده هتک حیثیت در شبکه اجتماعی روبیکا

مجازیست-سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد، رئیس پلیس فتا همدان:

  • در پی شکایت یکی از شهروندان ملایری مبنی بر اینکه شخص یا اشخاصی ناشناس از طریق شبکه اجتماعی روبیکا اقدام به ارسال مطالب توهین‌آمیز و نامتعارف علیه وی و همسرش کرده‌اند، مراتب بصورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
  • کارشناسان پلیس فتا با بررسی دقیق، سریع و اقدامات فنی مستندات لازم را استخراج کرده و با پشتیبانی شرکت روبیکا، در نهایت متهم شناسایی شد که با هماهنگی صورت پذیرفته با مقام قضایی متهم به این پلیس احضار شد.
  • متهم در ابتدا منکر هرگونه مزاحمت برای شاکی پرونده شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی اعتراف نمود و انگیزه خود را اختلافات خانوادگی بیان داشت.
  • به هیچ ‌وجه تصاویر و اطلاعات شخصی خود را در فضای مجازی منتشر نکنند و به این موضوع توجه داشته باشند که با توجه به وجود افراد مختلف در شبکه‌های  اجتماعی، امکان هرگونه سوءاستفاده از فایل‌های شخصی وجود دارد.
  • فضای مجازی محل مناسبی برای انتقام گیری نیست و برابر قانون هرگونه توهین و اهانت به دیگران جرم محسوب شده و مجازات‌های قانونی برای فرد خاطی به دنبال دارد.

/پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول