همراهی والدین با فرزندان در فضای مجازی الزامی است

مجازیست-سرهنگ مهدی دانش‌پور، رئیس پلیس فتا استان کردستان:

  • والدین ارتباط دوستانۀ خود را با فرزندان حفظ کنند تا آنها بدانند هر مسأله‌ای که برای آنها در فضای مجازی رخ می‌دهد را می‌توانند با پدر و مادر خود در میان بگذارند.
  • والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی بر عهده دارند، آن‌ها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی‌بخشی به کودکان و همراهی آنان در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری به عمل آورند.
  • والدین گرامی حتی الامکان دسترسی کودکان خود را به شبکه‌های اجتماعی محدود کنند، چرا که ممکن است به راحتی در معرض تهدیداتی نظیر مهندسی اجتماعی، کلاهبرداری‌های سایبری مختلف نظیر فیشینگ و شکارچیان اینترنتی قرار بگیرند.
  • محدودیت در فرایند تربیت در همه جای دنیا اعمال می‌شود و امری پسندیده برای رشد کودک در فرایندهای مختلف جامعه پذیری به شمار می‌آید.
  • برای ایمنی از مخاطرات موجود در فضای مجازی، در قدم اول سعی کنند سطح معلومات خود از فضای مجازی را بالا برده و خطرات این فضا را بشناسند و متناسب با این خطرات آموزش‌های لازم را به فرزندان خود بدهند.
  • یکی از روش‌های ایمن نگه داشتن کودکان در فضای مجازی، آموزش آنها از سنین پایین است و روش‌های مختلفی برای ایمن نگه داشتن کودکان هنگام حضور آنها در فضای مجازی وجود دارد، بی تردید، یکی از موثرترین روش‌ها در این زمینه آموزش آنها از سنین پایین و آشنایی و افزایش آگاهی کودکان درباره خطراتی است که امکان مواجه شدن با آنها در فضای مجازی وجود دارد که در این رابطه نرم‌افزارهایی نیز طراحی شده که با روشی سرگرم کننده کودکان را در فضای مجازی کنترل می‌کند و آموزش‌های لازم را به آنها می‌دهد.
  • خانواده‌ها می‌توانند مطالب آموزشی مورد نیاز خود را از سایت پلیس فتا دریافت نمایند و در صورت نیاز با کارشناسان پلیس فتا به ‌صورت حضوری مشاوره بگیرند‌.

/پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول