پروژه برد واچ توییتر برای شناسایی اطلاعات غلط

مجازیستتوییتر در یک پست وبلاگ اعلام کرد این پروژه که بِرد واچ (Birdwatch) نام دارد در ابتدا در آمریکا راه اندازی شده است. این شبکه اجتماعی سال گذشته افزودن برچسبها و هشدارهایی درباره اطلاعات نادرست منتشره در این سایت از جمله اطلاعات پیرامون همه گیری کووید ۱۹ و انتخابات آمریکا را آغاز کرد.

این برنامه در بخش جداگانه ای از توییتر به نشانی Twitter twitter.com/i/birdwatch قرار دارد و تنها شرکت کنندگانی که برای شرکت در این برنامه آزمایشی را درخواست کرده اند می توانند پستهایی ارسال کنند که اطلاعات نادرست را شناسایی و نادرستی آنها را اثبات می کنند. نوشته های آنها در ابتدا برای کاربران خارج از گروه آزمایشی در توییتر قابل مشاهده نخواهد بود و تنها در سایت بردواچ دیده می شود.
توییتر پیش بینی کرده که نهایتا بین هزار تا ۱۰۰ هزار نفر در این برنامه شرکت می کنند و بابت این مشارکت پولی دریافت نمی کنند.
کیت کولمان، نایب رییس محصول توییتر اظهار کرد: هنگامی که در میان مشارکت کنندگان مختلف اتفاق نظری حاصل شود، نهایتا قصد داریم این یادداشتها را مستقیما در توییتها برای مخاطبان جهانی توییتر قابل مشاهده کنیم. شرکت کنندگان آزمایشی این برنامه می توانند به مفید بودن یادداشتهای مشارکت کنندگان دیگر امتیاز دهند.
بر اساس گزارش رویترز، کولمان خاطرنشان کرد ایجاد چنین جامعه ای چالشهای متعددی نظیر تلاش برای مقاومت در برابر دستکاری و عدم اکثریت یافتن یک گروه خاص یا رفتار جانبدارانه دارد با این حال بر این باوریم که این مدل ارزش امتحان کردن دارد.
/ایسنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول