اینفلوئنسرهای مجازی بهتر است یا مجازی؟

مجازیستدر طی رویداد فناوری CES 2021 که نخستین CES مجازی در تاریخ هم بود، شرکت ال جی با استفاده از یک اینفلوئنسر مجازی برای نمایش محصولات خود، خبرساز شد.

این شرکت از یک اینفلوئنسر مجازی به نام Reah Keem استفاده کرد. در قسمت بیوی او در اینستاگرام می‌خوانیم که او یک ترانه‌سرا، دی جی و موسیقی‌دان مجازی است.

او در حال حاضر کمتر از ۷۳۰۰ دنبال‌کننده دارد که اصلا عدد قابل توجهی نیست. اما استفاده از او برای تبلیغات یک شرکت بزرگ فناوری، نشان می‌دهد که روند استفاده از اینفلوئنسرهای مجازی در حال محبوب شدن است.

در اینستاگرام چهره خانم کیم، بسیار واقعی در تصاویر رندر شده، اما در رویداد CES ال جی شتاب‌زده عمل کرد و رندرها چندان جالب نبودند و گاهی حتی حرکات لب او با صدای مجازی‌اش هماهنگ نبود.

اما در زمینه اینفلوئنسری مجازی، شاید هیچ کس به اندازه «لیل میکوئلا» موفق نباشد. این شخصیت مجازی در حال حاضر ۲.۹ میلیون دنبال‌کننده دارد و تا حالا ۹۶۳ پست گذاشته است!

اما با این مقدمه و مثال‌ها می‌خواهم به این موضوع برسم که چرا روند اینفلوئنسری مجازی مهم است و به زودی حتی در ایران هم جا خواهد افتاد!

۱- وقتی خودتان خوش بر و رو یا خوش‌اندام نیستید

شما شخصی هستید که ایده‌های درخشانی در زمینه تولید محتوا به صورت عمومی، آموزشی یا بازاریابی دارد؟ تجربه نشان داده که وقتی یک چهره انسانی، این مطالب را عرضه کند، چه در اینستاگرام و چه در یوتیوب، میزان استقبال بسیار بیشتر است.

به عبارتی وقتی مطالب را خشک و خالی و به صورت عکس‌های تزئینی و کپشن بگذارید، احتمال موفقیت بسیار پایین است.

اما باید قبول کنیم که بیشتر مردم ظاهربین شده‌اند و پوسته‌ها را می‌بینند و شما ممکن است اصلا ویژگی‌های فیزیکی قابل توجهی نداشته باشید!

پس می‌توانید یک کاراکتر و شخصیت مجازی برای خودتان درست کنید.

در ایران فعلا این کار در مراحل ابتدایی و به صورت خلق شخصیت عروسکی یا انمیشن‌های خیلی ساده انجام می‌شود.

اما تصور کنید اگر یک یا چند شخصیت مجازی بسیار واقع‌گرا بسازید و در اینستاگرام بگذارید، اگر سناریو و ظاهر کار حرفه‌ای باشد، چقدر می‌توانید پیشرفت کنید!

۲- اینفلوئنسرهای واقعی گران هستند و رفتارهای غیرقابل پیشبینی دارند

هزینه تبلیغات با اینفلوئنسرهای انسانی بسیار زیاد است. به علاوه منش و رفتار آنها ممکن است اصلا طوری باشد که با شیوه کار و سلیقه شما هماهنگ نباشد.

یعنی شما از یک طرف مجبور باشید که یک طوری خودتان را بشناسانید، اما از سوی دیگر نمی‌خواهید کسی با رفتارهای سبک، در پشت تبلیغ شما قرار بگیرد.

یک راه این است که خودتان یک شخصیت خلق کنید. می‌توانید برای او یک سناریوی زندگانی بنویسید. برایش میمیک و عادت‌های تعریف کنید. چهره و اندامش را طراحی کنید.

او در دستان شماست و یک بار که مرحله دشوار خلق خود را انجام دادید، دیگر راحت هستید.

۳- اینفلوئنسری مجازی، فعلا عرصه‌ای کاملا بکر و پر از فرصت است

۴- با این همه کار ساده نیست

شما نیاز به گرافیست و سناریونویس و متخصص فتوشاپ و CGI خواهید داشت. باید تیم خوبی درست کنید و هزینه‌های ابتدایی را تا ماه‌ها بدهید و درک درستی از سلیقه مردم داشته باشید و در عین حال بتوانید یک مدل جدید ارتباطی را جا بیندازید.

مطمئن باشید با موفق شدن اولین شخص یا شرکت در این زمینه در ایران، به یک باره دهه‌ها اینفلوئنسر مجازی تولید خواهند شد!

/یک پزشک/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول