استرالیا به کاربرانش حق انتخاب اشتراک‌گذاری اطلاعات می‌دهد

مجازیستیک سازمان قانون‌گذار در استرالیا مشغول بررسی‌هایی است تا به کاربران اختیاراتی دهد تا نوع اطلاعاتی را که می‌خواهند با گوگل و شرکت‌های فناوری تبلیغاتی به اشتراک بگذارند مشخص کنند.

چنین اقدامی بخشی از تلاش‌های دولت این کشور برای کاهش سلطه شرکت‌های فناوری است. از سوی دیگر کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا (ACCC) نیز پیشنهاد کرده تا توانایی شرکت‌های بزرگ برای دسترسی به تاریخچه آنلاین کاربران برای فروش متقاطع محصولات و کالاها محدود شود.

این پیشنهادها بخشی از گزارش ACCC درباره تبلیغات دیجیتال در استرالیا است. ارزش این بازار در استرالیا ۶/ ۲ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و به گفته این قانون‌گذار حوزه مذکور فاقد رقابت، شفافیت و گزینه‌های انتخابی است.

همچنین کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا تخمین می‌زند سهم گوگل از درآمد تبلیغات دیجیتال باتوجه به نوع سرویس این شرکت بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد است.

/مهر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول