پلیس فتا به مزاحمت‌های یک زن در فضای مجازی پایان داد

مجازیست-سرهنگ امین یادگارنژاد، رئیس پلیس فتا استان کرمان:

  • در پی شکایت مرد جوانی مبنی بر اینکه فردی با ایجاد مزاحمت برای وی در شبکه های اجتماعی موجب برهم زدن آرامش او شده است ،لذا با توجه به حساسیت موضوع‌، پرونده به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
  • کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و مهندسی موفق شدند متهم را که خانمی جوان بود شناسایی که این فرد پس از هماهنگی‌های لازم به صورت غافلگیرانه دستگیر شد.
  • متهم که در ابتدا منکر هر گونه بزه ارتکابی بوده ولی با توجه به ادله موجود، در بازجویی‌های انجام شده انگیزه خود را تفریح و سرگرمی بیان کرد.
  • شهروندان همانگونه که در فضای حقیقی به افراد ناشناس اعتماد نمی‌کنند در فضای مجازی نیز به افراد اعتماد نکرده و به هیچ عنوان عکس‌های شخصی خود را در مجازی و شبکه‌های اجتماعی قرار ندهید زیرا این فضا بسیار ناامن بوده و امکان سوءاستفاده افراد فرصت طلب همیشه وجود دارد.
  • هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد.

/پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول