۱۰۰هزار دلار برای اولین توییتِ توییتر

مجازیستروز جمعه، توییت «همین الان حساب توییترم را ایجاد کردم» به عنوان نخستین توییتی که در توییتر ارسال شد، از سوی جک دورسی، مدیرعامل توییتر به فروش گذاشته شد. جک دورسی این پست معروف را به عنوان یک امضای دیجیتالی منحصر در وب سایت Valuables Cent برای فروش توییتها به عنوان توکن تعویض ناپذیر (NFT) به فروش گذاشت. این پست که در مارس سال ۲۰۰۶ از حساب دورسی ارسال شده، روز جمعه در عرض چند دقیقه پس از این که مدیرعامل توییتر لینک فروش آن را توییت کرد، پیشنهاد خریدی نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار دریافت کرد. پیشنهادهای قدیمی برای این توییت نشان می دهد که از دسامبر به فروش گذاشته شده اما پس از توییت روز جمعه دورسی، توجه بیشتری به سمت آن جلب شده است.
حال بالاترین قیمت پیشنهادی برای خرید این توییت به ۲٫۵ میلیون دلار رسدیه است. این یپشنهاد خرید از سوی فردی به نام سینا استوی، مدیرعامل شرکت مالزیایی Bridge Oracle در بعد از ظهر شنبه ارائه شده است. رقابت برای خرید این توییت تاریخی بین استوی و جاستین سان، بنیانگذار TRON و مدیر عامل BitTorrent ادامه دارد.
پلتفرم ولیوبلز بر بستر اتریوم فعالیت می‌کند و شرکت سِنت (Cent) آن را توسعه داده است. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ولیوبلز، قابلیت فروش توییت‌هاست؛ کاربران توییتر می‌توانند با تهیه یک رونوشت امضاشده از توییت‌های خود و تبدیل آن به یک توکن NFT، آن را بفروشند.
این توییتی است که استوی قصد دارد با یک پیشنهاد ۲٫۵ میلیون دلاری آن را خریداری کند:
دورسی یکی از طرفداران بیت کوین به حساب می‌آید و اقدامات مختلفی هم در این حوزه انجام داده است. کش‌اپ (Cash App)، یکی از پروژه‌های شرکت اسکوئر (Square) است که امکان خرید ارزهای دیجیتال را برای کاربران فراهم می‌کند. دورسی همچنین در لایتنینگ لبز (Lightning Labs) هم سرمایه‌گذاری کرده است. لایتنینگ لبز یک راهکار لایه دوم شبکه بیت کوین، با هدف افزایش مقیاس‌پذیری شبکه است.
این توییت مربوط به اولین باری است که دورسی به نوعی نسبت به شبکه اتریوم علاقه نشان می‌دهد. برخی معتقدند که رونق حوزه NFT ها و تصمیم اخیر اسکوئر برای خریداری پلتفرم پخش موسیقی تیدال (Tidal) با یکدیگر مرتبط است. این در حالی است که دورسی چندی پیش با همکاری رپر مشهور، جی‌زی (Jay-Z)، به برنامه‌ای برای توسعه بیشتر بیت کوین در هند و آفریقا کمک کرد. حالا و با اقدام اخیر جک دورسی و فروش اولین توییتِ توییتر، این احتمال وجود دارد که آتش بازار NFTها داغ‌تر و داغ شود.
توییت ۱۵ ساله دورسی یکی از معروفترین توییتهایی است که در این پلتفرم ارسال شده و ممکن است پیشنهاد خرید بالایی دریافت کند. بالاترین پیشنهاد خرید برای این توییت تا روز شنبه ۱۰۰ هزار دلار بود. توکن تعویض ناپذیر (NFT) فایلهای دیجیتالی هستند که به عنوان امضاهای دیجیتالی شناخته می شوند تا نشان دهند چه کسی صاحب تصاویر، ویدیوها و سایر رسانه های آنلاین است. در این پلتفرم هرکسی می تواند برای خرید توییت ها اقدام کند. مثلا اولین پیشنهاد خرید برای این توییت معروف دورسی، به قیمت ۱ دلار و توسط @TheGaloisCxn در ۱۵ دسامبر ۲۰۲۰ ارائه شده بوده است.
/آی تی ایران/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول