برترین رسانه های فیلم و سینما در شبکه های اجتماعی

مجازیستحوزه فیلم و سینما و اخبار آن، علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کرده است، به طوری که پیگیری اخبار این حوزه مورد توجه بسیاری از افراد در سنین مختلف است. از این رو، شناسایی پرطرفدارترین و فعال‌ترین رسانه های این حوزه در فضای تلگرام و اینستاگرام برای اکثر مخاطبین جالب توجه است. در این مطلب قصد داریم با بررسی برترین رسانه های فیلم و سینما لیستی از این رسانه‌ها در دو بستر یاد شده ارائه دهیم.

برترین رسانه های فیلم و سینما در اینستاگرام 

بررسی دیتای اینستاگرام نشان می‌دهد که بیشتر کاربران برای دنبال کردن اخبار روز سینما از این بستر استفاده می‌کنند به طوری که رسانه‌ای که در تحلیل اینستاگرام رتبه اول را به خود اختصاص داد، حدود ۱٫۴ میلیون دنبال کننده دارد در صورتی که رسانه‌ای که در بستر تلگرام رتبه اول را کسب کرد نزدیک به ۶۰ هزار دنبال کننده دارد. این مطلب نشان دهنده استقبال بیشتر علاقه‌مندان حوزه فیلم و سینما به بستر اینستاگرام نسبت به تلگرام است.

با بررسی و تحلیل دیتای اینستاگرام با توجه به معیارهای تعداد دنبال کننده، حجم فعالیت، میانگین لایک، میانگین کامنت، میانگین بازدید ویدیو، نرخ مشارکت (میانگین مجموع لایک و کامنت هر پست نسبت به تعداد دنبال کنندگان) و نرخ بازدید (میانگین بازدید ویدیو نسبت به تعداد دنبال کنندگان) پنج مورد از برترین رسانه های فیلم و سینما بررسی شدند که در بخش بعدی به معرفی هر کدام می‌پردازیم.

۱)  film_news

این رسانه اخبار روز سینما و تلویزیون و تئاتر و هم چنین سکانس‌ها و دیالوگ‌های جذاب فیلم‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این رسانه با تعداد نزدیک به ۱٫۴ میلیون دنبال کننده توانسته رتبه اول این لیست را کسب کند که حدود دو برابر دنبال کنندگان فیلیمو است. نرخ مشارکت آن ۱٫۴ درصد است و از لحاظ این معیار تفاوت کمی با فیلیمو دارد. فیلم نیوز علاوه بر صفحه اینستاگرام دارای وب سایت و کانال تلگرام نیز است.

۲)  filimocom

این رسانه متعلق به فیلیمو است که در آن به تبلیغ فیلم و سریال‌هایی که در سایت فیلیمو منتشر می‌شود، پرداخته می‌شود .علاوه بر آن پست‌هایی از اخبار سینمای ایران نیز در این صفحه به چشم می‌خورد. در این صفحه مسابقاتی نیز برای کاربران با جوایزی نظیر اشتراک یک ماهه فیلیمو در نظر گرفته شده است. این رسانه با  حدود ۸۰۰ هزار دنبال کننده و نرخ مشارکت ۱٫۳۱ درصدی توانسته رتبه دوم لیست را کسب کند.

 

۳) parcinema

اخبار روز سینما و تئاتر و تلویزیون ایران و جهان را می‌توانید در پار سینما دنبال کنید. این رسانه هم چنین به تبلیغ و معرفی فیلم‌های منتشر شده در نماوا و فیلیمو می‌پردازد. پارسینما با نزدیک به ۶۰۰ هزار دنبال کننده، فاصله کمی با فیلیمو و فاصله زیادی با بانی‌فیلم‌دیلی دارد. این صفحه اینستاگرامی با میانگین لایک ۶۵۴۷ و میانگین کامنت ۳۰ توانسته نرخ مشارکت ۱٫۱۳ درصدی را کسب کند.

۴) banifilmdaily

این رسانه نیز اخبار سینما ایران و جهان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بانی فیلم دیلی با ۱۱۱ هزار دنبال کننده و نرخ مشارکت ۰٫۸۸ درصد توانسته رتبه چهارم لیست را کسب کند. بانی فیلم، علاوه بر صفحه اینستاگرام دارای وب سایت و کانال تلگرام نیز است.

۵) salamcinama

در این رسانه اخبار سینما و تلویزیون برای کاربران منتشر می‌شود و در کنار آن امکان خرید و دانلود قانونی فیلم‌ها و سریال‌ها وجود دارد. سلام سینما نزدیک به ۳۰۰ هزار دنبال کننده دارد و با اینکه تعداد دنبال کنندگان آن در مقایسه با رسانه بانی‌فیلم‌دیلی بیشتر است اما نرخ مشارکت آن تقریبا نصف آن یعنی حدود ۰٫۴۶ درصد است. در بخش‌هایی از این رسانه نکات جالب فیلم‌ها، پیشنهاد فیلم، دیالوگ‌های ماندگار، معرفی فیلم‌های برتر ایران و جهان، نقل قول از بازیگران مطرح جهان، نقد‌هایی کوتاه از فیلم‌های ایرانی و  موسیقی متن فیلم‌ها نیز ارائه می‌شود.

برترین رسانه های فیلم و سینما در تلگرام

رسانه های فعال حوزه فیلم و سینما در بستر تلگرام نیز براساس معیارهای تعداد دنبال کننده، میانگین بازدید پست، حجم فعالیت و نرخ مشارکت ( میانگین بازدید پست نسبت به تعداد دنبال کننده) مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و ۵ مورد از برترین‌ها در زیر ارائه شده است.

۱)  cinemadaily

این رسانه به بررسی اخبار سینما ایران و جهان می‌پردازد و با تعداد نزدیک به ۶۳ هزار دنبال کننده و میانگین بازدید پست ۸ هزار و نرخ مشارکت ۱۲٫۷ درصد توانسته رتبه اول لیست تلگرامرا کسب کند. در این کانال اخبار در دو قالب ویدیویی و متن ارائه می‌شود.

۲) Film_news

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون ایران و جهان در این کانال ارائه می‌شود. این کانال تیزر رسمی فیلم‌ها و سریال‌ها را نیز به اشتراک می‌گذارد و با ۵۶ هزار عضو و میانگین بازدید پست ۶ هزار و نرخ مشارکت ۱۰٫۷ درصد توانسته رتبه دوم را کسب کند که فاصله کمی با سینما دیلی از نظر این سه معیار دارد. این در حالی است که صفحه اینستاگرام این رسانه نیز توانسته رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

۳) caffecinemacom

این رسانه خبرهای تحلیلی سینمای ایران و جهان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و بیشتر پست‌های این کانال صحبت های بازیگران در مورد اتفاقات و حواشی این حوزه است. کافه سینما  با ۸ هزار دنبال کننده فاصله زیادی با فیلم نیوز دارد.

۴) cinemacinemair

این کانال علاوه بر ارائه خبرهای سینمای ایران و جهان، فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی را از جنبه‌های متفاوت مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهد. سینما سینما آی آر با ۳٫۲ هزار دنبال کننده و میانگین بازدید پست ۳۸۴ توانسته نرخ مشارکت ۱۱٫۷ درصد را کسب کند.

۵) banifilmdaily

این کانال تلگرام که با عنوان روزنامه بانی فیلم نام‌گذاری شده است، به بررسی اخبار سینما ایران و جهان می‌پردازد. بانی فیلم دیلی ۱٫۳ هزار عضو و  میانگین بازدید پست ۱۹۸، توانسته نرخ مشارکت ۱۴٫۵ درصدی را کسب کند.

برترین رسانه های شبکه های اجتماعی

در مجموعه برترین رسانه ها، دیتاک با استفاده از سامانه مانیتورینگ و آنالیز شبکه های اجتماعی خود به ارزیابی و معرفی برترین پیج‌های اینستاگرامی و کانال‌های تلگرامی فعال در حوزه های مختلف پرداخته است. این مجموعه پست که در سال ۹۹ آماده و ایجاد شده است، به شما در یافتن منابع معتبر به لحاظ جذب توجه مخاطبان کمک می‌کند.

همچنین دیتاک با جمع‌آوری و ذخیره‌سازی هر آنچه در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، تلگرام و توییتر و همچنین وبسایت‌های خبری به صورت عمومی منتشر می‌شود قادر به تحلیل نظرات رسانه‌ها، افکار عمومی و گروه‌های مرجع نسبت به موضوعات مختلف روز است. برای دریافت اطلاعات بیشتر و سفارش گزارش تحلیلی با ما در ارتباط باشید.

/دیتاک/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول