استارتآپهای برگزیده نمایشگاه مجازی به جیتکس میروند
مجازیست–استارتآپها غالبا به شرکتهای نوپای حوزه فناوری اطلاق میشوند که بهواسطه روشهای نوآورانه و مبتنیبر تکنولوژی روزی که پیش میگیرند، میتوانند آینده روشنی برای کسبوکارها رقم بزنند و شیوههای سنتی را با شیوههای جدید کمهزینهتر و بهینهتر جایگزین کنند.
تامین مالی برای استارتآپها همواره موضوع مهمی بوده و بههمین دلیل سرمایهگذاری که با آگاهی از چالشهای پیش روی مسیر استارتآپی، به این بخش اعتماد کند، میتواند برای مالکان استارتآپها، قوت قلب باشد.
در این راستا به نقل از فدراسیون فاوا، محمدرضا طلایی، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات:
- نمایشگاه مجازی ایران که از تاریخ ۵ اسفند به صورت آزمایشی آغاز به کار کرده و در تاریخ ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ به صورت رسمی افتتاح می شود، تا ۵ خرداد فعال خواهد بود. این نمایشگاه در بخشهای مختلف مانند تجارت، صنعت، معدن و دانش بنیان غرفه مجازی را به متقاضیان واگذار میکند و هر یک از این بخشها دارای سالنهای مجزا هستند.
- برای حضور استارتآپها در نمایشگاه مجازی ایران برنامهریزی انجام نشده بود. اما با توجه به تدابیر انجامشده و مذاکراتی که با معاونت کسبوکار اتاق تهران و معاونت بینالملل اتاق تهران صورت پذیرفته، سالن ویژه استارتآپها در نمایشگاه مجازی راهاندازی شده است. غرفههای مجازی استارتآپها از نظر قیمت نسبت به سایر غرفههای مجازی در بخشهای دیگر، ارزانتر است.
۲۰ استارتآپ برگزیده در نمایشگاه مجازی ایران به جیتکس ۲۰۲۱ میروند
- هماهنگیهایی با مدیران برگزارکننده جیتکس دوبی صورت گرفته است تا با نمایشگاه مجازی ایران در برگزاری این سالن همکاری داشته باشند. مقرر شده که مدیران برگزارکننده جیتکس نسبت به اطلاعرسانی به بانکهای اطلاعاتی خود برای سرمایهگذاران و کسانی که تمایل دارند با استارتآپهای ایرانی همکاری داشته باشند، اقدامات لازم را انجام دهند.
- با توجه به اینکه شرکتهای زیادی در حوزههای مختلف در بخش استارتآپها فعالیت میکنند، مقرر شده است در مجموع زمینه حضور ۲۰ استارتآپ حاضر در نمایشگاه مجازی ایران طی داوری که با همکاری جیتکس فیوچرز استارز و داوران ایرانی انجام خواهد شد، در نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۱ فراهم شود. این اتفاق گام مثبتی برای حمایت از استارتآپها محسوب میشود.
- همچنین هماهنگیهایی نیز با سفارتخانههای خارجی در ایران و سفارتخانههای ایران در خارج از کشور صورت گرفته تا آنها نیز در جذب سرمایهگذار خارجی و بازدیدکننده خارجی از این سالنها همکاریهای ویژهای صورت دهند.
- در حال حاضر شرکتهای زیادی از شبکههای اجتماعی استفاده کرده و محتوای دیجیتال تولید میکنند تا بتوانند اطلاعات کسبوکار خود را به سرعت در اختیار جامعه مخاطبان قرار دهند. اما هنوز برای حضور در نمایشگاههای مجازی اطلاعات کافی ندارند. چراکه این رویداد، تجربهای جدید در عرصه فضای مجازی کشور است.
- روزهای ابتدایی آغاز به کار شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، کسبوکارها چندان به اهمیت حضور در این شبکهها پی نبرده بودند. اما امروز تقرببا همه شرکتها از این فضا برای توسعه کار خود با کمترین هزینه و مدیریت بیشتر بهره میبرند.
/ایسنا/