کلاهبرداری از کاربران شبکه های اجتماعی با جعل عنوان پلیس فتا

مجازیست-سرهنگ محسن محمودی، رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی:

  • برابر پایش و رصد فضای مجازی شخصی که در یکی از شبکه های اجتماعی خود را مسئول امنیت شبکه های اجتماعی و کارشناس پلیس فتا معرفی کرده بود بلافاصله شناسایی و دستگیری وی در دستور کار ماموران قرار گرفت.
  • باتوجه به حساسیت موضوع،ضمن انجام اقدامات فنی،مهندسی و بررسی تخصصی، هویت وی مورد شناسایی قرار گرفت و طی هماهنگی با مقام قضایی متهم به پلیس فتا احضار شد.
  • پس ازبررسی های انجام شده،متهم در اظهارات خود به جعل عنوان پلیس فتا در شبکه های اجتماعی اقرار و اعلام کرد که خود را به نیروهای این پلیس انتصاب داده و اعلام می نموده که امنیت صفحات شبکه های اجتماعی خود را به من بسپارید تا از خطر هک در امان بمانید.
  • شخص جاعل پس از پیدا کردن قربانیان خود از آنان در ازای تامین امنیت صفحات اجتماعی‌شان مبالغی را اخاذی و دیگر پاسخگوی آنان نمی شد که با هماهنگی مقام قضایی و با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا اقدامات لازم در این خصوص انجام و متهم به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.
  • مجرمان سایبری تصور نکنند اقدامات خلاف قانون آنها بدون مجازات باقی خواهد ماند و اگر بخواهند با هر ترفندی از شهروندان اقدام به کلاهبرداری کنند مطمئن باشند پلیس به سراغ آنان خواهد آمد و باید پاسخگوی اعمال خود در قبال قانون باشند.
  • به آگهی‌ها و تبلیغات جعلی که در فضای مجازی با هر عنوانی منتشرمی‌شوند توجه نکرده و از واریز هرگونه وجه قبل از شناسایی هویت انتشار دهندگان آگهی‌های تبلیغاتی خودداری کنند.

/پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول