تب کرونایی شبکههای اجتماعی در ایران
مجازیست-نظرسنجی «اوقات فراغت در دوران کرونا» نشان میدهد ۳۹.۱ درصد پاسخگویان نسبت به قبل از کرونا، بیشتر در شبکههای اجتماعی فعالیت می کنند. طبق این نظرسنجی ۲۲.۳ درصد افراد پاسخگو اظهار داشتهاند میزان فعالیت در شبکههای اجتماعی تفاوتی نسبت به قبل نداشته و ۴.۴ درصد افراد نیز گفته اند فعالیتشان در این زمینه کاهش داشته است. ۳۳.۸ درصد پاسخگویان نیز در شبکههای اجتماعی فعالیت نمیکنند.
افراد بدون تحصیلات دانشگاهی نسبت به پاسخگویانی که تحصیلات دانشگاهی دارند بیشتر اعلام کرده اند فعالیتشان در شبکههای اجتماعی در قیاس با قبل از شیوع کرونا افزایش یافته است.
در بین پاسخگویانی که از شبکههای اجتماعی برای سپریکردن اوقات فراغت خویش در ایام کرونایی استفاده کردهاند، ۳۳.۶ درصد (۲۱.۹ درصد کل نمونه) برای پیگیری اخبار، ۲۱.۳ درصد (۱۳.۹ درصد کل نمونه) جهت سرگرمشدن و ۱۷.۱ درصد (۱۱.۲ درصد کل نمونه) برای ارتباط با دوستان و آشنایان به این رسانه های جمعی مراجعه کرده اند. کسب و کار، فعالیتهای درسی و خریدکردن از دیگر استفاده های این دسته از پاسخگویان از شبکههای اجتماعی بوده است.
/روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات/