تب کرونایی شبکه‌های اجتماعی در ایران

مجازیست-نظرسنجی «اوقات فراغت در دوران کرونا» نشان می‌دهد ۳۹.۱ درصد پاسخگویان نسبت به قبل از کرونا، بیشتر در شبکه‌­های اجتماعی فعالیت می ­کنند. طبق این نظرسنجی ۲۲.۳ درصد افراد پاسخگو اظهار داشته­‌اند میزان فعالیت در شبکه‌­های اجتماعی تفاوتی نسبت به قبل نداشته و ۴.۴ درصد افراد نیز گفته ­اند فعالیت­شان در این زمینه کاهش داشته است. ۳۳.۸ درصد پاسخگویان نیز در شبکه‌­های اجتماعی فعالیت نمی‌­کنند.

افراد بدون تحصیلات دانشگاهی نسبت به پاسخگویانی که تحصیلات دانشگاهی دارند بیشتر اعلام کرده ­اند فعالیت­شان در شبکه‌­های اجتماعی در قیاس با قبل از شیوع کرونا افزایش یافته است.

در بین پاسخگویانی که از شبکه‌­های اجتماعی برای سپری‌کردن اوقات فراغت خویش در ایام کرونایی استفاده کرده­اند، ۳۳.۶ درصد (۲۱.۹ درصد کل نمونه) برای پیگیری اخبار، ۲۱.۳ درصد (۱۳.۹ درصد کل نمونه) جهت سرگرم‌شدن و ۱۷.۱ درصد (۱۱.۲ درصد کل نمونه) برای ارتباط با دوستان و آشنایان به این رسانه ­های جمعی مراجعه کرده ­اند. کسب­ و کار، فعالیت­‌های درسی و خریدکردن از دیگر استفاده­ های این دسته از پاسخگویان از شبکه‌­های اجتماعی بوده است.

/روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول