حذف فیلتر سرعت از روی اسنپ چت

مجازیستشکایات متعدد در ارتباط با «فیلتر سرعت» سرانجام شرکت اسنپ را مجبور کرد تا این قابلیت جنجال برانگیز را از روی برنامه اجتماعی محبوب خود «اسنپ چت» حذف کند.

به گزارش NPR، این فیلتر که از سال ۲۰۱۳ به برنامه اسنپ چت اضافه شد، به رانندگان اجازه می داد تا سرعت خود را در هر لحظه ثبت کرده و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

اما استفاده نامناسب از این قابلیت که به وقوع چندین فقره تصادفات مرگبار رانندگی و شکایات متعدد در این باره منجر شد، سرانجام اسنپ را مجبور به حذف آن کرد.

طی چند وقت اخیر خانواده افرادی که از این فیلتر برای ثبت سرعت بیش از حد مجاز جهت «خودنمایی» نزد دوستان خود استفاده و دچار تصادفات مرگبار رانندگی شده بودند، از اسنپ به دادگاه های آمریکا شکایت کرده بودند.

در ماه می یک دادگاه استیناف در آمریکا حکم داد که والدین سه فرد جوان که در حادثه تصادف ویسکانسین جان خود را از دست داده بودند می توانند از اسنپ شکایت کنند.

اما اسنپ با رد این دادخواست مدعی شد که فیلتر سرعت عامل بروز این حادثه نبوده است.

با این حال مدافعان مباحث ایمنی خودرو معتقدند که این برنامه عامل تحریک رانندگان جوان و نوجوان به رانندگی بی پروا، بی دقت و عاری از مسوولیت است.

اسنپ پس از طرح پرونده های قضایی تصمیم گرفت تا این فیلتر را به یک استیکر تنزل دهد اما همچنان انتقادات از آن ادامه یافت.

یک سخنگوی اسنپ با تأیید حذف این قابلیت از روی برنامه اسنپ چت گفت:

  • این قابلیت به ندرت توسط کاربران اسنپ چت استفاده می شد و با توجه به این قضیه ما کلاً آن را حذف می کنیم.

وی اضافه کرد روند حذف این قابلیت از هفته جاری آغاز می شود اما شاید چند هفته زمان ببرد تا به طور کلی از روی برنامه ۵۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه اسنپ چت ناپدید شود.

/خودروپرس به نقل از NPR/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول