بازتاب واکسن‌های داخلی و خارجی در فضای مجازی

مجازیستبه بررسی کلان‌داده‌ی منتشر شده پیرامون واکسن کرونا در بسترهای توییتر و تلگرام، در بازه زمانی ۲۱بهمن ۹۹ تا ۲۱خرداد ۱۴۰۰ پرداخته ایم.

در هر دو بستر، واکسن خارجی بیش از واکسن ایرانی مورد توجه قرار گرفته است.

سهم کانال‌های تلگرام از انتشار محتوا پیرامون واکسن خارجی، ۵۷ درصد و سهم توییتر ۴۳ درصد بوده است.

در مورد واکسن ایرانی، این میزان در تلگرام بیشتر بوده است و سهم تلگرام از انتشار محتوا، ۷۲ درصد و توییتر ۲۸ درصد بوده است.

بحث خرید واکسن‌های خارجی و تقاضا برای واکسیناسیون عمومی مهم‌ترین محورهای مطرح شده در پست‌ها و توییت‌هاست.

بیشترین محتوا در میان واکسن‌های خارجی مربوط به واکسن آمریکایی فایزر است. اعلام ممنوعیت ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی و تقاضا برای خرید آن، بیشترین واکنش‌ها در توییتر را در پِی داشته است.

در میان سه واکسن ایرانی، واکسن برکت با محورهای تزریق واکسن به داوطلبان، زمان تولید انبوه و میزان اثرپذیری و مصونیت‌بخشی آن، بیشتر مورد توجه بوده است.

/لایف وب/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول