هوش مصنوعی تیک‌تاک به فروش می‌رسد

مجازیست–بایت دنس (ByteDance)، شرکت مادر اپلیکیشن اشتراک‌گذاری ویدئوی تیک‌تاک، فروش هوش مصنوعی این شبکه اجتماعی به سایر شرکت‌ها را آغاز کرده است. این شرکت بخش جدیدی به نام BytePlus به پلتفرم خود اضافه کرده است. طبق مطالب منتشرشده در وب‌سایت آن، فهرست مشتریان این شرکت شامل اپ فشن و مد آمریکایی Goat، وب‌سایت مسافرتی سنگاپوری WeGo، اپلیکیشن خرید اندونزیایی Chilibeli و پلتفرم بازی‌های اجتماعی هندی GamesApp می‌شوند.

الگوریتم پیشنهاد محتوای تیک‌تاک، قسمت عظیمی از محبوبیت آن را تشکیل می‌دهد. اساساً نحوه تعامل با اپلیکیشن، روی فیلم‌هایی که توسط آن به کاربر توصیه می‌شود تأثیر می‌گذارد.

این شرکت سال گذشته با انتشار پستی در وبلاگ خود توضیح داد که چگونه فید ForYou تعیین می‌کند چه فیلم‌هایی برای کاربر مشخصی ارائه بدهد. پیشنهادهای آن بر اساس تعاملات کاربر و شامل ویدیوهایی است که دوست دارد، زیر آن‌ها نظر می‌نویسد یا خود تولید می‌کند. در ضمن کپشن و هشتگ نیز تأثیر مهمی روی محتوای پیشنهادی دارند. موارد دیگری از جمله اطلاعات دستگاه و حساب کاربری مانند تنظیمات برگزیده زبان و موقعیت مکانی نیز روی محتواهایی که به کاربر نشان داده می‌شوند تأثیر می‌گذارند.

BytePlus به مشتریان خود این فرصت را می‌دهد تا به الگوریتم مذکور دسترسی داشته باشند و آن را برای اپ‌ها و کاربران خود شخصی‌سازی کنند. با توجه به وب‌سایت این شرکت، BytePlus قابلیت‌های دیگری از جمله ترجمه خودکار گفتار و متن، جلوه‌های ویدیویی لحظه‌ای و همچنین ابزار تجزیه و تحلیل داده‌ها ارائه می‌دهد.

طی یک سال و نیم گذشته بایت‌دنس و تیک‌تاک از جمله شرکت‌های چینی بودند که هدف یک سری دستورهای اجرایی ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا، قرار گرفتند. دستورهای مذکور سعی در بلاک کردن اپلیکیشن‌های چینی در فروشگاه‌های نرم‌افزاری آمریکایی داشتند.

/زومیت به نقل از ورج/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول