وزیر ICT آینده موانع سرمایه‌گذاری را رفع کند

مجازیست–حمید محمدی، مدیرعامل دیجی‌کالا:

  •  سرمایه‌گذاری در حوزه خدمات نوین یکی از عوامل رشد اقتصاد دیجیتال و خلق برند‌های ملی است بنابراین معتقدم که باید موانع بر سر سرمایه‌گذاری رفع شود تا مهمترین اولویت بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات یعنی اقتصاد دیجیتال به عنوان اقتصاد آینده کشور پا بگیرد.
  • اقتصاد مبتنی بر پلتفرم‌های دیجیتال، پیشران اقتصادی کشور است که توجه به آن برای رسیدن به رشد اقتصادی پایدار از ضرورت‌های غیرقابل اجتناب محسوب می‌شود.
  • این حوزه به شدت نیازمند سرمایه‌گذاری است و بسترسازی برای ایجاد کانال‌های جدید تامین مالی و رفع موانع در آن از جمله اقداماتی است که باید مورد توجه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار بگیرد.
  • از نتایج سرمایه‌‌گذاری در این حوزه، خلق برنده‌های ملی در اقتصاد دیجیتال است که علاوه بر ارائه خدمت یکسان به تمامی مردم در سراسر کشور که مصداق تحقق عملی عدالت اجتماعی است، در صورت رفع موانع می‌توانند بازار منطقه را نیز هدف قرار دهند.
  • عدم توجه به این بازار بالقوه در سطح کلان و نادیده گرفتن فرصت پیش رو برای توسعه کسب‌وکارهای موفق، در نهایت منجر به تسخیر آن توسط رقبای بین‌المللی خواهد شد.
  • یکی دیگر از اولویت‌های وزیر ارتباطات دولت هفتم، شفاف‌سازی در قوانین مربوط به حوزه فعالیت پلتفرم‌ها است و از جمله نیازهای شکوفایی اقتصاد دیجیتال، ساماندهی در قوانین مرتبط با پلتفرم‌های کاربرمحور و مارکت‌پلیس‌ها است. شفاف شدن قوانین و تعیین دقیق نقش ذی‌نفعان مختلف از پلتفرم تا کاربران و حاکمیت در این حوزه لازم به نظر می‌رسد.
  • به طور کلی هماهنگی و یکپارچه‌سازی نهادهای متولی فضای مجازی، مانع‌زدایی از طریق حذف قوانین موازی، مشارکت‌جویی از تمامی فعالان این حوزه و ایجاد وحدت رویه اقداماتی هست که باید مورد توجه قرار بگیرد.

/پیوست/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول