تسهیلات ساترا به رسانه‌های دارای خدمات به افراد کم‌توان

مجازیست–در راستای حمایت از گروه‌های آسیب‎‌پذیر و افراد دارای معلولیت، همچنین مسئولیت اجتماعی ساترا در قبال این افراد، نشستی دوستانه توسط معاونت حقوقی ساترا با هدف ایجاد سهمی ولو کوچک در پلتفرم‌ها و رسانه‌های موجود مرتبط به این مهم شکل گرفت.

برای احقاق حقوق و پردازش این مسئله مدیر‌کل تنظیم و تدوین مقررات ساترا زهرا روشندل، در نشستی با وحید رجبلو، کارآفرین ایرانی و بنیان‌گذار استارتاپ «توانیتو» به دغدغه‌ها ،چالش و راهکارهای این مسئله پرداختند. رجبلو که فقط دو درصد از بدنش توانایی حرکت دارد توانسته بیش از ۲۰۰ سایت طراحی کند. او در سال ۱۳۹۶ پلتفرم آنلاین «توانیتو» را به عنوان پل ارتباطی میان توان‌جویان و خدمت‌رسانان تاسیس کرد که با این کار شغل‌های مستقیم و غیرمستقیمی برای افراد کم‌توان و توانمند به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است.

وحید رجبلو، کارآفرین ایرانی و بنیان‌گذار استارتاپ«توانیتو»در گفت‌وگو با ساترا به دغدغه‌های موجود برای این افراد و جای خالی برنامه‌های آموزشی در رسانه‌های ایران و کمبود امکانات لازم برای دسترسی به محتوای رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر افراد کم‌توان، نابینا، ناشنوا و … اشاره کرد و در ادامه این جلسه راجع به همکاری با ساترا و ایجاد فضایی مطلوب‌تر برای این قشر صحبت شد.

در نتیجه این هم‌اندیشی تفاهم‌نامه‌ای مبتنی بر همکاری ساترا و شرکت توانیتو تنظیم شد. این تفاهم‌‌نامه  با محورهای همکاری در جهت تنظیم سند حمایت از گروه‌های کم‌توان و آسیب‌پذیر در رسانه‌ها، ارائه جلسات مشاوره به رسانه‌ها در جهت ارائه خدمت‌ به افراد دارای معلولیت، برگزاری سلسله جلسات با انجمن‌ها و گروه‌های دارای معلولیت و انتقال نیازهای این قشر، ایجاد بخش اختصاصی در سایت ساترا برای انجام امور مربوط به تفاهم‌نامه و تعامل موسسه «توانیتو» با رسانه‌ها و ارائه تسهیلات به رسانه‌های دارای خدمات به افراد کم‌توان و آسیب‌پذیر با حضور زهرا روشندل به نمایندگی از ساترا و رجبلو به نمایندگی از شرکت «توانیتو» صورت گرفت.

طرفین در پایان اظهار امیدواری کردند با پیگیری‌های لازم در جهت تحقق اهداف تفاهم‌نامه بتوانند فضایی جدید با امکاناتی جامع‌ و بهتر در جهت رفع نیازهای گروه‌های دارای معلولیت ایجاد کنند که حاصل آن، عدالت در دسترسی و آسایش تمامی مخاطبان رسانه‌ها با هر نوع شرایط خاص باشد.

/ساترا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول