ویژگی جدید یوتیوب برای حمایت مالی از تولیدکنندگان محتوا

مجازیست–در ابتدای سال جاری میلادی، یوتیوب از قابلیت جدید خود با نام «Applause» به صورت آزمایشی رونمایی کرد که جهت حمایت مالی از تولیدکنندگان محتوا در این پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو، طراحی شده است. اکنون گوگل قابلیت گفته شده را در قالب جدیدی با برخی بهبودها به صورت گسترده‌تر در اختیار فراهم‌کنندگان ویدیوها قرار داده است. همچنین نام ویژگی مذکور به «Super Thanks» تغییر یافته است و در کنار «Super Chats» می‌تواند به عنوان روش‌های نوین جهت کسب درآمد در یوتیوب مورد استفاده قرار گیرد.

برای سال‌های طولانی، کسب درآمد در یوتیوب تنها از طریق دریافت سهمی از تبلیغات گوگل امکان‌پذیر بود؛ البته صاحبان کانال‌های پربازدید می‌توانستند از اسپانسرهای دیگری نیز برای ویدیوهای خود بهره ببرند اما بیشتر کاربران به تبلیغات گوگل وابسته بودند.

حالا بازدیدکنندگان می‌توانند از تولیدکنندگان محتوای محبوب خود در قالب «Super Thanks» حمایت مالی به عمل آورند. پرداخت مبلغی به تولیدکنندگان موجب می‌شود تا اپلیکیشن یوتیوب انیمیشنی از بالون‌ها را نمایش دهد و از کاربر تشکر کند. همچنین نظر وی تغییر رنگ پیدا می‌کند تا صاحب ویدیو و سایر بازدیدکنندگان از حمایت مالی صورت گرفته باخبر شوند.

قابلیت «Super Chats» نیز جهت حمایت مالی از برگزارکننده‌های استریم‌های زنده در گذشته معرفی شده بود. اگرچه بسیاری از تولیدکنندگان محتوا علاقه‌ای به برگزاری استریم‌های زنده ندارند و سهم بسیار کمی از محتوای ارائه شده در یوتیوب را تشکیل می‌دهد.

همچنین حدود یک سال از معرفی رسمی قابلیت «Applause» و ارائه نسخه آزمایشی آن می‌گذرد؛ اما تنها در دسترس تعداد محدودی از تولیدکنندگان محتوا قرار گرفته بود و بسیاری از کاربران با آن آشنایی نداشتند. اکنون با وجود این که ویژگی «Super Thanks» نیز به صورت آزمایشی منتشر شده است ولی به لطف ارائه گسترده برای کاربران ۶۸ کشور، می‌تواند فرهنگ حمایت مالی از سوی بازدیدکنندگان را هم در نسخه موبایل و هم دسکتاپ در یوتیوب گسترش دهد.

در حال حاضر برای حمایت مالی از تولیدکنندگان محتوا در قالب «Super Thanks» می‌توان بین مقادیر ۲ دلار تا ۵۰ دلار انتخاب به عمل‌ آورد و معادل آن نیز برای ارز رایج محلی در سایر کشورها در دسترس است. هنوز بسیاری از تولیدکنندگان محتوا به چنین قابلیتی دسترسی ندارند اما یوتیوب وعده داده است که به مرور طیف حساب‌های کاربری پشتیبانی شده را افزایش می‌دهد و در نهایت تمامی افراد موجود در طرح Partner Program تا انتهای سال جاری میلادی از آن بهره‌مند می‌شوند.

/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول