یوتیوب متهم ردیف دوم اخبار جعلی

مجازیست-به گفته یک منبع آگاه کاخ سفید علاوه بر فیس بوک، یوتیوب از شبکه‌های اجتماعی به حساب می‌آید که به طور رسمی مسئول گسترش اخبار جعلی درباره واکسن‌های کووید ۱۹ است و اقدامات کافی برای مقابله با آن انجام نمی‌دهد.

این انتقاد در حالی بیان می‌شود که یک هفته قبل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سخنان خود فیس بوک و شبکه‌های اجتماعی را به دلیل محدود نکردن اخبار جعلی درباره این موضوع «قاتل» به حساب آورد. البته بایدن پس از آن از شدت اظهاراتش کاست.

به گفته یکی از مقامات ارشد، یک چالش مهم در این زمینه عملکرد غیرمنسجم است. یوتیوب (زیرمجموعه گوگل) و فیس بوک خود تصمیم می‌گیرند چه اطلاعاتی در پلتفرم هایشان باقی بماند. اما نتایج عملکرد آنها دولت را چندان راضی نکرده است.

این مقام ارشد می‌گوید: فیس بوک و یوتیوب قاضی، هیأت منصفه و مجری قانون درباره محتوای و رویدادهای داخل پلتفرم هایشان هستند. آنها خودشان به عملکردشان نمره می‌دهند.

پس از آنکه جین ساکی سخنگوی کاخ سفید و ویوک مورتی جراح کل ایالات متحده آمریکا اشاره کردند گسترش اخبار جعلی درباره واکسن‌ها مقابله با پاندمی و نجات جان انسان‌ها را دشوارتر می‌کند، شبکه‌های اجتماعی با انتقادات وسیع‌تری روبرو شدند.

گزارش مرکز مقابله با نفرت دیجیتال (CCDH) نیز انتقادات کاخ سفید را تأیید می‌کند و نشان می‌دهد ۱۲ حساب کاربری ضد واکسیناسیون حدود دو سوم محتوای علیه واکسن را در فضای آنلاین منتشر می‌کنند. این در حالی است که از موارد گفته شده هنوز ۶ حساب کاربری در یوتیوب فعال هستند.

/مهر به نقل از رویترز/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول