چگونه صفحه اکسپلور اینستاگرام را به سبک دلخواه خود تغییر دهیم؟

مجازیست–اینستاگرام پلتفرم بسیار خوبی برای دسترسی به محتواهای متنوع، مخصوصاً موارد مرتبط با سرگرمی است؛ اما گاهی ممکن است با پست‌هایی مواجه شوید که چندان باب میل شما نیستند. برای مثال نمایش موارد نامربوط در صفحه اکسپلور اینستاگرام می‌تواند برای بسیاری از کاربران آزاردهنده باشد، اما آیا برای رفع چنین مشکلی راه‌حلی وجود دارد؟

اینستاگرام روش‌های متنوعی برای تغییر و شخصی‌سازی تب اکسپلور و هوم در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد؛ اما در ابتدا بهتر است نگاهی به نحوه عملکرد شبکه اجتماعی تحت مالکیت فیس بوک، در گزینش پست‌ها برای افراد با سلایق مختلف داشته باشیم.

اینستاگرام چگونه پست‌های اکسپلور را انتخاب می‌کند؟

صفحه اکسپلور اینستاگرام محل خوبی برای دسترسی به پست‌های جدید است. چنین محتوایی براساس افراد دنبال شده توسط شما و مواردی که با آن‌ها تعامل دارید، انتخاب می‌شود. وقتی یک پست خاص را در تب اکسپلور حساب کاربری خود انتخاب کنید، اینستاگرام علت نمایش آن برای شما را در قسمت پایینی نوشته است. دلایلی که از سوی اینستاگرام برای گزینش پست‌ها جهت نمایش در صفحه اکسپلور گفته می‌شود، معمولاً موارد زیر را در برمی‌گیرد:

  • براساس پست‌هایی که در گذشته ذخیره کردید.
  • طبق پست‌هایی که در گذشته لایک کردید.
  • پست‌هایی که توسط اینستاگرام به کاربران توصیه می‌شوند.
  • به دلیل حساب‌های کاربری که دنبال می‌کنید.
  • پست‌های مشابه با محتواهایی که با آن‌ها تعامل داشتید.
  • براساس ویدیوهایی که در گذشته مشاهده کردید.

اما اگر پست‌های انتخاب شده از سوی اینستاگرام جهت نمایش در تب اکسپلور چندان مورد علاقه شما نیستند، راه‌هایی برای بهبود آن‌ها و گزینش موارد بهتر وجود دارند.

تغییر صفحه اکسپلور اینستاگرام

بهترین روش برای تغییر محتوای نمایش داده شده در تب اکسپلور، تغییر عادت‌ها در پلتفرم اینستاگرام است. برای مثال اگر تعداد زیادی از حساب‌های کاربری فعال در زمینه تست غذا و صفحات فود بلاگرها را دنبال می‌کنید، احتمالاً بیشتر پست‌هایی که در اکسپلور خواهید دید هم شامل موارد مشابهی می‌شود.

متاسفانه اینستاگرام از قابلیت ریست برای بازگردانی تنظیمات اکسپلور به حالت اولیه بهره‌مند نیست، اما در بلند مدت قادر خواهید بود تا اثر تغییر عادت‌های خود را مشاهده کنید. البته برای بهبود شرایط می‌توانید کارهای دیگری هم انجام دهید که در ادامه به چندین مورد مهم و کاربردی اشاره خواهیم کرد.

۱. پاک کردن تاریخچه جستجو

پاک کردن تاریخچه جستجو اپلیکیشن اینستاگرام می‌تواند جهت بهبود موارد گزینش شده برای تب اکسپلور بکار گرفته شود. برای انجام چنین کاری تنها کافیست وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید و سپس تصویر پروفایل خود در گوشه سمت راست را لمس کنید. در ادامه آیکن سه خط در گوشه سمت راست بالا را انتخاب نمایید و به قسمت Settings بروید. در ادامه به بخش Security مراجعه کنید و در پایین قسمت Settings می‌توانید گزینه Search History را بیابید. اکنون می‌توانید اقدام به ریست کردن تاریخچه جستجوی خود با زدن کلید Clear All کنید.

۲. تغییر دستی تنظیمات صفحه اکسپلور اینستاگرام

تغییر دستی صفحه اکسپلور در اینستاگرام با انتخاب تک به تک پست‌ها و حذف آن‌ها از صفحه اکسپلور امکان‌پذیر است. به کمک چنین روشی می‌توانید پست‌های نامربوط را برای الگوریتم مورد استفاده توسط اینستاگرام مشخص کنید و عملکرد آن را در آینده برای تشخیص محتواهای دلخواه شما، بهبود ببخشید.

برای انجام مورد گفته شده ابتدا به صفحه اکسپلور اینستاگرام خود بروید و پس از انتخاب پست مورد نظر، آیکن سه نقطه در گوشه آن را لمس کنید و سپس گزینه Not Interested را انتخاب نمایید. پست انتخاب شده به صورت خودکار از صفحه حذف می‌شود و اینستاگرام در آینده از نمایش محتواهای مشابه خودداری به عمل می‌آورد.

بر آنچه مشاهده می‌کنید، نظارت بیشتری داشته باشید

همان طور که در قسمت‌های قبلی گفته شد، گزینش پست‌ها در تب اکسپلور از سوی اینستاگرام براساس تعامل‌های کاربر صورت می‌گیرد. پس بهتر است برای نزدیک کردن صفحه اکسپلور اینستاگرام به سلیقه خود، به دنبال محتواهای محبوبتان بروید و از دنبال کردن حساب‌های کاربری اضافی، خودداری نمایید. همچنین می‌توانید از نکاتی که در بالا به آن‌ها اشاره شد جهت بهبود تجربه کاربری خود استفاده کنید.

/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول