سازمان فرابورس تلویزیون اینترنتی راه انداخت

مجازیست–امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس ایران در مراسم رونمایی از تلویزیون اینترنتی واچار، گفت: مدیرعامل فرابورس با اشاره به راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی «واچار»:
  • در راستای توسعه سواد مالی طی سال‌های گذشته در تلاش بودیم تا در کنار رسانه ملی از سازوکار تلویزیون اینترنتی استفاده کنیم، در ادامه با همکاری سازمان صداوسیما توانستیم ‏مجوز لازم را از سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر اخذ کنیم تا یک رسانه کاملاً تخصصی در حوزه بازار سرمایه را کلید بزنیم که خوشبختانه امروز شاهد رونمایی از ‏تلویزیون اینترنتی «واچار» هستیم.‏
  • در حوزه اقتصاد رسانه، بحث ورود صنعت رسانه به بازار سرمایه مغفول مانده که ‏باید به آن پرداخته شود، نباید انتظار داشت رسانه اقتصادی داشته باشیم اما به اقتصاد رسانه توجه نشود.‏
  • برای حمایت از حوزه اقتصاد رسانه، بازار سرمایه باید مؤسسات بزرگ رسانه‌ای را پذیرش کند تا به تأمین مالی این حوزه کمک شود.
  • در این راستا مذاکراتی با مؤسسات ‏بزرگ رسانه‌ای داشته‌ایم و موسسه همشهری درخواست ورود به فرابورس را داده و امید است در آینده نزدیک شاهد ورود این ‏رسانه به بازار سرمایه باشیم که می‌تواند نقطه عطفی در اقتصاد رسانه کشور باشد.‏
  •  واچار در اصطلاح قدیمی همان معنای بازار را ‏دارد و ازآنجا که این رسانه نیز ویژه حوزه اقتصادی و بازار سرمایه است، این نام انتخاب شد.‏
  • برنامه‌های متعددی برای توسعه این رسانه تهیه و پیش‌تولید شده و در آینده نیز تولید خواهد شد، امیدواریم رسانه واچار بتواند نقش ‏مؤثری در حوزه ارتقای سواد مالی همگانی، تحلیل بازار سرمایه و دانش اقتصادی داشته باشد و به کمک آن شاهد عمق‌بخشی سواد ‏مالی در بازار سرمایه باشیم.‏

مبینا بنی اسدی،‎ ‎مدیر ارتباطات فرابورس ایران:

  • در شرایط امروز عرصه رسانه، شاهد داستان‌سرایی دیجیتال هستیم، ویدئوگرافیک این روزها پرمخاطب شده و بر همین اساس هر رسانه‌ای که قصد همراهی با مخاطب را دارد باید در راستای سلیقه مخاطبان حرکت کند.
  •  در شرایط امروز ۸۱ درصد مشاغل برای انجام تبلیغات و بازاریابی به سمت ویدئو رفته‌اند، همچنین از هر ۱۰ نفر، ۶ نفر تمایل به تماشای ویدئو آنلاین دارند، ۸۲ درصد ترافیک اینترنت تا سال ۲۰۲۲ صرف تماشای ویدئو در فضای مجازی خواهد شد و یک‌میلیون ویدئو در هر ثانیه در حال گردش در تارنمای جهانی وب است.
  • در ایران نیز طی یک سال اخیر به‌خصوص با همه‌گیری کرونا توسعه بیشتری را در این حوزه شاهد بودیم، همه این‌ عوامل در کنار یکدیگر ایده شکل‌گیری تلویزیون اینترنتی «واچار» تلویزیون اقتصاد و بازار را شکل داد و از ۴ سال گذشته جرقه طرح زده شد.
  • طی یک سال و نیم گذشته با دریافت مجوز از ساترا اقدامات این رسانه به‌طور رسمی‌تری آغاز شد و همچنین سال گذشته شروع پخش آزمایشی با برنامه‌های متنوعی را داشتیم تا به رونمایی رسمی امروز رسیدیم.
  •  تلویزیون اینترنتی واچار باهدف نگاه عمیق و ژرف به رویدادها و روندهای اقتصادی و همگامی با پیشرفت‌‌های دنیای ‏پرشتاب امروزی شکل‌گرفته است،این رسانه با برنامه‌های ‏متنوعی اعم از استراتژی‌های سرمایه‌گذاری، بیست، بیست پلاس، به وقت تحلیل و … در خدمت مخاطبان بوده است و در آینده نیز برنامه‌های متعدد دیگری را برای پخش در دستور کار دارد. ‏
/فرابورس/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول