طرح صیانت باعث ایجاد رانت و فساد می‌شود

مجازیست–وحید رحیمیان، مدیرعامل مایکت استور اندرویدی که به واسطه همکاری با توسعه‌دهندگان یکی از مخاطبان اصلی این طرح هم هست:

  • طرح صیانت از حقوق کاربران ذینفعان بسیاری چون مردم و کسب‌وکارها و حتی خود حکومت هم دارد؛ اما آنچه دراین طرح مطرح شده تعدادی از ذینفعان را از روند تصمیم‌گیری تا حد زیادی خارج کرده است و چون این ذینفعان از دور تصمیم‌گیری خارج شدند، با این طرح هم همراهی نخواهند کرد حتی اگر این طرح نکات مثبتی هم داشته باشد.
  • یکی از مشکلات اصلی این طرح این است که موضوع طرح صرفا فرهنگی نیست. بلکه اقتصادی هم هست و بسیاری از مردم در این فضا کسب‌وکار خود را پیش می‌برند. در این فضا بحث آموزش هم مطرح است. نباید این طرح را به بررسی در کمیسیون فرهنگی و اصلا بحث فرهنگی محدود کرد وگرنه احتمال گرفتن تصمیم نادرست افزایش پیدا می‌کند.
  • اولویت بررسی این طرح موضوع اکثر مخالفان و کسب‌وکارهاست، دراین وضعیت کرونا و نبود واکسن و وضعیت اقتصادی و تورم واقعا معطوف شدن توجه کشور به این طرح به نظر می‌رسد که منطقی نیست و اولویت‌های بالاتری وجود دارد که مسئولان باید به آن بپردازند.
  • تجربه نشان داده است که نمی‌توان مشکلاتی که سال‌هاست حل نشده را ناگهانی و به صورت ضربتی بدون در نظر گرفتن جوانب حل کرد. بدون در نظر گرفتن جوانت رانت و فساد ایجاد می‌شود و تنها هزینه اشتباهات نمایندگان را ملت می‌دهند. اینکه برخی می‌گویند شوراها و نهادهای بسیار که در این سال‌ها در فضای مجازی نظارت کردند، نمی‌توان اصلاح کرد و بعد ناگهانی در یک طرح جدید تقریبا تمام ساختارها را باید کنار گذاشت،از نظر من یک تجربه شکست خورده است.
  • آنهایی که می‌گویند این طرح از کسب‌وکارها حمایت می‌کند، از خود کسب‌وکارها در این مورد سوال کنند. هم‌اکنون تقریبا تمام کسب‌وکارهای خصوصی اعلام کردند که اجرایی شدن این طرح به نفع آنها نیست.

/پیوست/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول