نیمکت‌های مجازی دانش آموزان را به رشد حقیقی نمی‌رساند

مجازیستعلی اصغر احمدی، رئیس سابق انجمن اولیا و مربیان با حضور در «استودیو نگاه»:

  • باید مدرسه را به عنوان اولویت اول، برای آموزش مهارت‌های اجتماعی، فرهنگی و رفتاری در نظر بگیرید و با تعامل با جهان بزرگ تر از رشد حقیقی فرزندمان، مطلع شویم.
  • لازم است والدین به رشد حقیقی فرزندان خود دقت کنند یعنی ببینندکه چقدر فرزندانشان  اهل تفکر هستند و قادرند برای حل مشکلاتشان به دنبال راه حل باشند. آنهایی که رشد حقیقی پیدا کرده‌اند هم مشکلات و هم راه حل را خیلی سریع، پیدا  کرده ومشکل را گسترش نمی‌دهند.
  • با توجه به این که باید جامعه نگاهش را به مدرسه و رشدحقیقی تربیت، تغییر داده و آن را بشناسد،هر چقدر که فرزندانمان بزرگ تر می شوند، دنیای عاطفی و روانی آن ها نیز بزرگ تر می‌شود.شخصیت، ادب، مهارت ها و تخصص های ما از  تربیت صحیح خانواده وتعامل در مدرسه سرچشمه می گیرد.
  • مدرسه دومین جایگاهی است که برای تربیت فرزندان، بعد از محیط خانواده مطرح می شود. مدرسه جایگاه رشد حقیقی شخصیت فرزندانمان است.
  • یعنی از طریق مدرسه، رشد فکر، عواطف، روابط اجتماعی، اخلاق و به طور کلی ارتباط با جامعه بزرگ تر، برای فرزندانمان محقق می شود بنابراین مستقل از شرایط کرونایی و غیرکرونایی، باید مدرسه، در نگاه و تصمیم گیری خانواده ها، حائز اهمیت ویژه باشد.
  • اگر والدینی می خواهند فرزندانشان رشد حقیقی پیدا کنند؛ باید اجازه دهند تعاملات فرزندانشان با همکلاسی ها وهمسالان افزایش یابد و این امر از طریق مدرسه میسّر می شود و باید مدرسه را جدی بگیریم.

/سیتنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول